728 x 90

بحران اقتصادى ايران,

حذف چهار میلیون نفر دیگر از یارانه بگیران توسط دولت آخوند روحانی

-

صف مردم برای دریافت  یارانه
صف مردم برای دریافت یارانه
18مهر 94 - علی ربیعی وزیر کار دولت آخوند روحانی از حذف چهار میلیون نفر دیگر از یارانه بگیران خبر داد. وی در گفتگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی رژیم اذعان کرد که تا کنون دو میلیون و یکصد هزار نفر به‌صورت قطعی از پرداخت یارانه حذف شده‌اند.
 
بیشتر بخوانید:
2شهریور1394- نوبخت، سخنگوی دولت آخوند روحانی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رژیم ضمن اذعان به این‌که در میان دریافت کنندگان یارانه، افراد نیازمندی وجود دارند که گزارش‌های ما نشان می‌دهد ساعتی قبل از واریز یارانه نقدی پای دستگاههای خودپرداز منتظر می‌ایستند، بروز اشتباه و خطا در حذف دریافت کنندگان یارانه را طبیعی خواند و افزود: تا کنون ۲ میلیون نفر از فهرست دریافت‌کنندگان یارانه نقدی حذف شده‌اند.

علی طیب نیا وزیر اقتصاد رژیم عصر دوشنبه11خرداد 1394 در حاشیه اختتامیه بیست و پنجمین همایش سالانه سیاستهای پولی و ارزی، افلاس و درماندگی رژیم را در تأمین حداقلهای زندگی مردم این‌گونه بیان کرد: دولت تا کنون تصمیم خاصی برای افزایش یارانه افراد محروم و کم‌درآمد نگرفته است و شیوه فعلی پرداخت یارانه نقدی مورد تأیید هیچ‌کس نیست. روش فعلی نه عادلانه و نه کارآمد است زیرا کشور دچار تنگنای اعتباری است.
 
روزنامه کیهان وابسته به ولی‌فقیه ارتجاع30شهریور 94 نیز با اشاره به آه و فغانهای مقامات دولت روحانی و رسانه‌های حامی این دولت در مورد پرداخت یارانه‌ها، صراحتاً نوشته است که این آه و فغانها بی‌مورد است. زیرا دولت روحانی نه تنها پولی را که به‌عنوان یارانه به مردم می‌دهد توسط گران کردن قیمتهای حاملها از آنها می‌گیرد، بلکه بخشی از کسری بودجه را نیز از این طریق تأمین می‌کند. دائماً به مردم گفته می‌شود که دولت در تأمین بودجه ناتوان است و مثلاً برای پرداخت یارانه‌ها دچار مشکل است و مصیبت عظماست و شب عزا و... !
 
روزنامه‌های مواجب بگیر هم با آب و تاب مرثیه سرایی می‌کنند که بله دولت در این فقره دچار مشکل است و با عرق جبین و کدّ یمین این 45هزار تومان را به مردم می‌رساند!
باید پرسید سهم افزایش قیمت حامل‌های انرژی در برابر پولی که به مردم داده می‌شود چقدر است و در حالی که یارانه ثابت مانده، قیمت حامل‌ها چقدر افزایش پیدا کرده است؟
 
یکی از اعضای مجلس رژیم به نام موسوی‌نژاد در جلسه 30شهریور 94 به سیاست غارت و چپاول دولت روحانی از طریق دست کردن در جیب مردم به بهانه‌ها پرداخت یارانه‌ها اشاره کرده و در این زمینه می‌گوید: یک طرف قضیه این است که مردم ما که متأسفانه با افزایش قیمتهای حاملهای انرژی و مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شدند و روبه‌رو می‌شوند، برادر عزیزی فرمودند که دولت مرتب از جیب مردم می‌گیرد، من عرض می‌کنم مگر جیبی برای مردم مانده است که بخواهیم از جیب مردم چیزی رو بکشوانیم؟ مسؤلان امروز به‌دنبال تأمین منابع بودجه هستند و از این طریق سعی می‌کنند که با گران کردن یا افزایش قیمتهای انرژی به این بودجه دسترسی پیدا بکنند... آیا اطلاع دارید امروز بعضی از خانوارها یک میلیون تومان دارند می‌دهند بابت قبض برق؟ خب اینها از کجا بیاورند؟ چطور این رو تأمین بکنند؟ خانواده‌های فقیری که نمی‌تونند پرداخت بکنند و مجموعه اداره برق هم می‌رود برق اینها رو قطع می‌کند خب چه کار بکنند اینها؟ چرا فقط تنها راه رو جیب مردم و مجموعه مردم می‌بینیم (رادیو فرهنگ 30شهریور94)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08d094d9-03c6-4f86-ab6a-0062d6afd035"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات