728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار خليج فارس,

سعد حریری: اجازه نخواهیم داد لبنان در دست رژیم ایران سقوط کند

-

سعد حریری رهبر جریان المستقبل لبنان
سعد حریری رهبر جریان المستقبل لبنان
سعد حریری رهبر جریان المستقبل لبنان در ’گردهمایی رهبران سیاسی این کشور که در بیروت برگزار کرده بود گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند هویت عربی لبنان را از آن بگیرد و نهادهای دولتی و حکومتی تابع سیاستهای رژیم ایران در منطقه نیست.

او افزود: ما خون و شهید داده‌ایم و را مبارزه ملی و مسالمت‌آمیز را برای حفاظت از عربی بودن لبنان و امنیت مردم آن ادامه می‌دهیم. روابط گذشته عربستان سعودی و کشورهای خلیج فارس با لبنان مانند روز روشن است.

این کشورها دست کمک، خیر و امنیت و صلح خود را به سوی لبنان دراز کرده‌اند و از لبنان نخواسته‌اند که در جنگهای خارجی شرکت کنند و یا لبنان میدانی برای جولان دادن سلاح و افراد مسلح باشد.

سعد حریری گفت:” امروز به عربستان سعودی و رهبری آن و رهبری کشورهای خلیج فارس می‌گوییم صداهای منحرفی که علیه شما بلند شده از لبنان نیست و لبنانیها را نمایندگی نمی‌کند. ما به کسانی که علیه عرب بودن لبنان قیام کرده‌اند و از اجماع ملی خارج شده‌اند با هر تهدیدی که داشته باشد فرصت سلطه‌جویی به جمهوری لبنان را نخواهیم داد و دولت را به کسی تحویل نخواهیم داد“.

رهبر جریان المستقبل لبنان افزود: درگذشته تسلیم نشدیم و اکنون نیز تسلیم نمی‌شویم، هویت ما عرب بودن است. اجازه نخواهیم داد لبنان در دست رژیم ایران سقوط کند. اجازه نخواهیم داد که لبنان به پروژه فتنه و تقسیم منطقه تسلیم شود.

سعد حریری از طرف حاضران در جلسه گفت: از پادشاه عربستان می‌خواهم که دست از لبنان برندارد و حمایت از آن را ادامه دهد. از همه لبنانیها از هر طایفه‌ای که باشند هم می‌خواهم که سند همبستگی با اجماع عربی و وفاداری به کشورهای برادر عرب را امضا کنند تا راهی به روی تصحیح نقش لبنان و حفاظت از سمت‌گیری عربی‌اش باز شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7445486-0677-4d89-a3cd-86af242caf13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات