728 x 90

وزیر خارجه فرانسه: در صورتی‌که در مذاکرات پیشرفتی نباشد هیچ تحریمی برداشته نخواهد شد

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه
ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه ۲۴دی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جوزپ بورل پس از اجلاس وزرای خارجه اتحادیه اروپا در برست، فرانسه درباره کندی در پیشرفت مذاکرات وین گفت: من به رژیم ایران می‌گویم که اگر از تسریع پروسه برای دسترسی به سلاح اتمی پرهیز نکنند و همه کارهایی که برای فشار برای رفع تحریم‌ها انجام می‌دهند. در صورتی‌که سرعت در پیشرفت مذاکرات وجود نداشته باشد در آن صورت هیچ رفع تحریمی وجود نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه فرانسه افزود: ما به‌کندی جلو می‌رویم و همه آگاه هستند. اکنون انتخاب ما این نیست که در چند هفته یا ماه آینده به نتیجه برسیم، بلکه تصمیم بگیریم که آیا توافقی قابل انجام است و یا با تکثیر سلاحهای هسته‌یی ایران مواجه می‌شویم. بنابراین مهم است که بتوانیم سرعت را بالا ببریم. این مسأله در مذاکره اهمیت کلیدی دارد. ما باید مذاکرات را به نتیجه برسانیم در غیراینصورت رژیم ایران کار هسته‌یی خود را به‌پایان می‌رساند و ما با یک مسأله عمده تکثیر هسته‌یی مواجه خواهیم شد. بنابراین ما می‌خواهیم که همه چیز با سرعت بیشتری پیش برود.

ما باید یک هشدار واضح بدهیم. همه چیز به‌کندی پیش می‌رود و اگر کارها سریع‌تر پیش نرود، دیگر چیزی برای مذاکره باقی نخواهد ماند. رژیم ایران به پیشرفت‌های خود ادامه می‌دهد، و به‌زودی چیزی برای بحث در مورد آن باقی نخواهد ماند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d046d20-6c17-493a-ad92-cb183689ceee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات