728 x 90

اتمي رژيم,اعمال تحريمات عليه رژيم,

شکست خامنه‌ای در ایجاد جبهه‌ای متحد در داخل رژیم آخوندی

-

خامنه‌ای، ولی‌فقیه طلسم‌شکسته
خامنه‌ای، ولی‌فقیه طلسم‌شکسته
وال استریت ژورنال در آستانه مذاکره کشورهای 5 به‌علاوه یک، گزارشی پیرامون شقه درونی رژیم آخوندی و شکست خامنه‌ای در ایجاد جبهه‌ای متحد در داخل رژیم، منتشر کرد..

وال استریت ژورنال نوشت: تحلیلگران می‌گویند در حالی‌که غرب خواستار گرفتن امتیازی از رژیم ایران در مورد برنامه اتمی است، شقه موجود، کار را برای علی خامنه‌ای رهبر رژیم ایران سخت‌تر می‌کند تا برای جلوگیری از بروز ضعف این رژیم، دست به مصالحه‌ای بزند.

رژیم ایران طی سالیان در گفتگوهایش با غرب، استراتژی آنچه را که مقاماتش سیاست کلان می‌نامند، دنبال می‌کرده است تا بتواند جبهه متحدی در مقابل غرب و تصمیم‌گیری بر سر برنامه اتمی، ایجاد کند. اما این تاکتیک به‌نظر می‌رسد تنها چند روز قبل از مذاکرات دچار تزلزل شد، چرا که جناح خامنه‌ای یا حامیان احمدی‌نژاد در رقابتهای خود تلاش می‌کنند روی سیاست اتمی تاثیر بگذارند.

وال استریت ژورنال افزود: مقامات رژیم ایران به‌طور علنی اظهارات متناقضی را بر سر این‌که رژیم بر موضع خود می‌ماند یا حاضر به دادن امتیازی می‌شود، ایراد کردند. خامنه‌ای در تمام موضوعات حکومتی حرف آخر را می‌زند، اما تحلیلگران می‌گویند، تراوش اختلافات داخلی و شقه خامنه‌ای را به این سو و آن سو می‌کشد به‌نحوی که در این روزها در ایران، مردم عادی می‌گویند خامنه‌ای باید جام زهر را بنوشد و با غرب مصالحه کند. این عبارت یادآور گفته معروف روح الله خمینی بنیانگذار رژیم است که گفت جام زهر را نوشید و آتش‌بس با عراق را در سال ۱۹۸۸ (۱۳۶۷) به‌اجبار پذیرفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d2fe1f8-2363-4df4-8802-9decd612a9b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات