728 x 90

یمن: رژیم ایران و حزب‌الله پشت حمله موشکی به فرودگاه عدن بوده‌اند

حمله موشکی به فرودگاه عدن
حمله موشکی به فرودگاه عدن

وزارت کشور یمن، روز پنجشنبه۲۵دی، اعلام کرد که کارشناسان موشکی رژیم ایران و حزب‌الله لبنان پشت حملات موشکی به فرودگاه عدن بوده اند.

وزارت کشور یمن در بیانیه‌یی با تأکید بر این‌که موشکها از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها شلیک شده اعلام کرد، تحقیقات نشان داده که حوثی‌ها با همکاری کارشناسان رژیم ایران و برخی از عناصر تروریستی حزب‌الله لبنان این حمله را تدارک دیده‌اند.

این وزارتخانه تأکید کرد که موشک‌هایی که فرودگاه عدن را هدف قرار دادند، مانند موشکهای بالستیک ساخت رژیم ایران بودند که پیش‌تر ساختمان ریاست ستاد نیروهای یمن در مآرب را هدف قرار داده بودند.

وزارت کشور یمن هم‌چنین فاش کرد که موشک‌هایی که فرودگاه عدن را هدف قرار دادند، از فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری شلیک شده بودند.

فرودگاه بین‌المللی عدن در تاریخ ۳۰دسامبر هنگام پیاده شدن اعضای کابینه جدید دولت توافق ملی یمن از هواپیما با حمله موشکی مواجه شد. در این حمله ۲۶نفر کشته و بیش از ۱۱۰نفر زخمی شدند. در این حمله اعضای دولت جدید یمن هیچ آسیبی ندیدند.

معمر الاریانی وزیر اطلاعات یمن پس از وقوع انفجار در توئیتر با تأکید بر سلامتی همه اعضای کابینه این حمله را «اقدام تروریستی و ناجوانمردانه شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت رژیم ایران» دانست (العربیه ۲۵دی).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b0c8cae-0165-4821-865e-8cfd9f0db86f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات