728 x 90

اخبار اروپا,بنیادگرایی اسلامی,

همدردی با آلمان در شبکه‌های اجتماعی: «من یک برلینی هستم»

-

همدردی با آلمان
همدردی با آلمان
شبکه‌های اجتماعی به حادثه خونین شب سه‌شنبه 30آذر95 برلین که 12کشته و 50مجروح بر جای گذاشت واکنش نشان دادند. هشتگ‌های «من یک برلینی هستم» و "دعا برای برلین" در توییتر در ترند جهانی قرار داشت. این جمله به یک سخنرانی معروف جان اف کندی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اشاره دارد که در سال ۱۹۶۳ در برلین غربی ایراد کرد.

ساعتهایی پس از حادثه حمله به یک بازارچه کریسمس در برلین، کاربران شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌های مختلف همدردی و همبستگی خود را با قربانیان این رخداد به نمایش گذاشتند.

در فیس‌بوک و اینستاگرام نیز کاربران با به اشتراک گذاشتن تصاویری از شهر برلین و حادثه مرگبار شامگاه دوشنبه نسبت به این رخداد واکنش نشان دادند.

پس از این حادثه آنگلا مرکل، صدراعظم، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امورخارجه، توماس دمزیر، وزیر کشورآلمان و میشائیل مولر شهردار برلین در محل حادثه‌ی خونین برلین حضور یافتند و به قربانیان این سوءقصد ادای احترام کردند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در یک کنفرانس خبری گفت که سوءقصد به احتمال قوی‌ تروریستی برلین، کشور آلمان را مرعوب نخواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد عاملان این حادثه طبق قوانین آلمان به سخت‌ترین شکل مجازات خواهند شد. مرکل گفت: «من می‌دانم که تحمل این مسأله برای همه ما بسیار دشوار خواهد بود، اگر محرز و تأیید شود که فردی که مرتکب این عمل شده، از آلمان تقاضای پناهندگی کرده است. انزجارآور" بودن این عمل دوچندان خواهد بود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46c5581a-71f0-4d39-8fd5-0092edfa5fee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات