728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

اظهارات فرج الحیدری رئیس کمیساریای انتخابات عراق در گفتگو با تلویزیون الشرقیه

-

فرج الحیدری
فرج الحیدری
17آوریل ۲۰۱۲ (29فروردین ۱۳۹۱)
فرج الحیدری رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق در پاسخ به این سؤال تلویزیون الشرقیه که «مارتین کوبلر از طرف بان کی‌مون و شورای امنیت چه پیامی به تو رساند؟»، اظهار داشت:
او در نیویورک بود و امروز ساعت 6 بعدازظهر از امان به بغداد آمد و تماس گرفت که با من دیدار کند. او به خانه من آمد و برخی اطلاعات از آنچه که در شورای امنیت اتفاق افتاد را به من منتقل کرد که شامل کلیه موضوعات عراق و همچنین اتفاقاتی بود که در قرارگاه اشرف رخ داده است.

فرج الحیدری افزود: ما همچنین درباره موضوع کمیساریای عالی انتخابات و موضوع انتخابات در عراق صحبت کردیم و او گفت ما از این اتفاقی که اخیراً اتفاق افتاد نگران هستیم، سازمان ملل‌متحد و یونامی بر ضرورت حفاظت از استقلال این مؤسسه و بی‌طرفی و عدم مداخله در آن تأکید دارد».... .
از سوی دیگر، هیأت همیاری ملل‌متحد در عراق به‌ریاست مارتین کوبلر، با صدور بیانیه بر ضرورت رفتار قانونی در قبال اعضای کمیساریای انتخابات عراق تأکید کرد.
در این بیانیه آمده است: هیأت همیاری ملل‌متحد در عراق (یونامی) از موضوع دستگیری دو تن از اعضای کمیساریای عالی مستقل انتخابات در بغداد از 12آوریل مطلع شد. یونامی به پیگیری این موضوع از نزدیک ادامه می‌دهد و متذکر می‌شود که در قبال این مسأله، می‌بایست اقدامات قانونی تصریح شده در قانون اساسی به مورد اجرا گذاشته شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3506a155-222e-409d-bd0d-c19a1681d0cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات