728 x 90

اعدام 5زنداني سياسي,

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های معلمان، اعدام فرزاد کمانگر را محکوم کرد

-

اعدام، ابزار حاکمیت دیکتاتوری آخوندی
اعدام، ابزار حاکمیت دیکتاتوری آخوندی
فدراسیون جهانی اتحادیه‌های معلمان با انتشار بیانیه‌ای اعدام فرزاد کمانگر، معلم آزاده‌ای را که روز یکشنبه در زندان اوین توسط دژخیمان به شهادت رسید محکوم کرد و آن را یک روز فاجعه آمیز برای معلمان جهان خواند.

در این بیانیه آمده است: «بین‌الملل آموزش عمیقا از شنیدن خبری در مورد معلم عضو کانون صنفی معلمان ایران فرزاد کمانگر مبنی بر این که وی یکی از پنج نفری است که به‌طور مخفیانه در روز ۱۹ اردیبهشت ماه اعدام شد، غصه‌دار است».
 
در ادامه بیانیه آمده است: «دبیرکل بین‌الملل آموزش، فرد ون لی وون، در این مورد گفت: ”ما از شنیدن خبر اعدام فرزاد عمیقا شوکه و غمگین شدیم. پرونده فرزاد به‌خاطر رفتار مرموزانه و غیرشفافی که در دادگاه او در پیش گرفته شده بود، عدم دسترسی او به حداقل حقوق بنیادین یک زندانی، و این واقعیت که نه خانواده و نه نمایندگان حقوقی از اعدام او خبردار نشده بودند برای همه ۳۰ میلیون اعضای بین‌الملل آموزش به‌ویژه درآور است. روز اعدام فرزاد یک روز فاجعه آمیز برای معلمان، فعالان اتحادیه‌های کارگری و حقوق‌بشر است و بین‌الملل آموزش همبستگی عمیق خود را با خانواده فرزاد، همکاران و دانش آموزان او اعلام می‌کند“ .
 
فراخوان برای اقدام:  
· ایی آی به شبکه بین‌المللی و کمپیینهای بزرگداشت فرزاد می‌پیوندد و از همه معلمهای ایرانی و فعالان اتحادیه‌های کارگری از جمله رسول بداغی، هاشم خواستار، و بهمن گودرززاده که در زندان هستند حمایت می‌کند.

· ایی آی به رهبر و مقامات ایرانی نامه می‌نویسد و خواستار بررسی شفاف اعدام فرزاد و متوقف‌ساختن هر نوع اعدامی خواهد شد که در راه است.

· ایی آی به همه اتحادیه‌های معلمان وابسته خود اطلاع‌رسانی می‌کند و از آنها می‌خواهد که به وزارت امور خارجه کشور خود برای ابراز شوک در مورد اعدام فرزاد بنویسند، و خواستار دادگاههای عادلانه و عمومی و پایان دادن به احکام مرگ شوند.

· ایی آی از همه اتحادیه‌های معلمان وابسته به خود می‌خواهد که مراسم بزرگداشتی برای نشان دادن غم و اندوه خود از مرگ فرزاد برگزار کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c7000c8-cc74-4b3a-a8b1-0622893c235c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات