728 x 90

گلف نیوز: آژانس باید دسترسی بدون مشکل به تأسیسات اتمی رژیم ایران را داشته باشد

اتمی رژیم ایران
اتمی رژیم ایران

گلف نیوز، روز ۱۶ اسفند در سرمقاله خود با عنوان «رژیم ایران باید اجازه بازرسی بدهد» با اشاره به نقش آژانس در نظارت بر تأسیسات هسته‌یی و نقش رژیم ایران در جاه‌طلبیهای اتمی نوشته است:

نقش آژانس اتمی تأمین نظارت بر تأسیسات هسته‌یی و اطمینان از عملکرد واقعی آنها همان‌طور که هست توافقنامه‌ها و تولید مواد هسته‌یی همراه با تمام چارچوبهای دقیق فنی و مقررات و دولت همان‌طور که باید کار می‌کند و مهمتر از همه؛ اطمینان از شفافیت مهم است.

- برای رژیم ایران که مدتها آرزوی استفاده از انرژی اتمی برای اهداف خودش را داشته همکاری نزدیک با آژانس اتمی و بازرسی آن نه یک گزینه دلخواه بلکه یک پیش‌شرط است.

- اگر رژ‌یم تهران به‌دنبال جاه‌طلبیهای خود برای تبدیل شدن به یک تولیدکننده انرژی اتمی است ضروریست که به‌طور کامل وارد تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بشود.

- عضویت در یک باشگاه قوانینی دارد و این قوانین برای همه اعمال می‌شود و شفافیت امری اساسی است. رویکرد جایگزین، رویکردی است که سؤظن ایجاد می‌کند و مطمئناً به نگرانی‌های منتقدان رژیم ایران نسبت به عدم همکاری رژیم کامل با آژانس اتمی می‌افزاید.

گلف نیوز نوشت: عصر پنجشنبه ۱۴اسفند در حالی‌که اقدامات دیپلماتیک بین تهران و رهبری آژانس اتمی در حال انجام بود، اقدام برای توبیخ رژیم ایران طی یک قطعنامه متوقف شد.

- بنا به گزارشات رسیده رژیم ایران توافق کرده است که یک سلسله جلسات را برگزار کند که به‌دنبال روشن کردن تعدادی از مسائل حل ناشده می‌باشد.

- با توجه به شرایط موجود، جلسه بعدی حکام آژانس در ماه ژوئن برگزار می‌شود و دیپلماتها گفته‌اند این بازه زمانی، به تهران اجازه می‌دهد نگرانی‌های بین‌المللی را برآورده نماید.

گلف نیوز با تأکید به سابقه رژیم ایران در پایبند نبودن به تعهدات نوشت: در غیراینصورت آیا نباید یکبار دیگر قطعنامه توبیخ رژیم ایران را ارائه کرد و تدابیر تنبیهی مناسب را اتخاذ نمود؟

- اشتباه نکنید سابقه کارنامه رژیم ایران سابقه‌یی نیست که اعتماد ایجاد کند و هم‌چنین تهدیدش این نیست که ارزش زیادی برای شفافیت، بازرسی و راستی‌آزمایی قائل شود.

- اما شفافیت، بازرسی و راستی‌آزمایی مواردی هستند که آژانس اتمی به آنها نیاز دارد. هر چیز دیگری از تهران مانند عدم رعایت قانون، وقت‌کشی یا مانع‌تراشی غیرقابل قبول است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d16eec7-09c6-4047-b077-637f36ef4f04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات