728 x 90

گزارشی از وضعیت وخیم هموطنان زلزله‌زده در استان کرمانشاه در ایام سال نو+فیلم

وضعيت وخيم هموطنان زلزله‌زده در استان كرمانشاه
وضعيت وخيم هموطنان زلزله‌زده در استان كرمانشاه

هموطنان زلزله‌زده در استان کرمانشاه سال نو را در شرایطی آغاز کردند که علاوه بر مشکلات ناشی از زلزله‌های بزرگ، عوارض ناشی از سیل و زلزله‌های روزهای اول سال 97 را هم تحمل کردند.

گزارشی از وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه: 

به‌رغم تبلیغات کرکننده حکومتی در مورد رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان، استاندار رژیم در کرمانشاه گفت عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات به زلزله‌زدگان نامطلوب و وضعیت بازسازی این مناطق رضایتبخش نیست.

 

یک رسانه حکومتی نوشت: در زلزله کرمانشاه شاهد بی‌برنامگی از منابع و امکانات موجود و سوءمدیریت در استفاده از کمکهای مردمی و همچنین شاهد عدم برنامه‌ریزی مبتنی بر هدف که با گذشت شش ماه از زلزله کرمانشاه هم‌چنان بی‌برنامگی را شاهد هستیم.

یک نمونه از سوءمدیریت مد نظر این رسانه حکومتی، دزدی صورت گرفته در مورد لباسهای اهدایی مردم است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. بر اساس گزارشات منتشر شده، کت و شلوارها و اقلام اهدایی از سوی یک شرکت به زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب در انبار هلال‌احمر دپو شده بود که  در عملیاتی شبانه با نیسان به خانه یک نماینده مجلس رژیم در سرپل‌ذهاب منتقل شده است.

 

به اعتراف یک کارگزار رژیم، با فرو ریختن دیوارها و شروع زندگی در چادر و کانکس، دیوار حریم شخصی خانواده‌ها فرو ریخته است. تراکم جمعیت در چادرهای مستقر در شهر سرپل‌ ذهاب، اضطراب مردم را به‌شدت افزایش داده است.

یک هموطن زلزله درباره شرایط کنونی خود و خانواده‌اش می‌گوید: هفت نفر بزرگسال و سه بچه‌ کوچک اعضای خانواده‌ام هستند. در کانکس کوچک یک تخت بیمارستانی را هم گذاشته‌اند تختی که چون به پهنا جا نمی‌شود کج قرارداده شده است. پسرم قطع نخاعی است.

 

به گفته یکی از ساکنان منطقه پاونار سرپل‌ ذهاب منشأ آتش‌‌سوزی در کمپ زلزله‌زدگان تیر برق بود که از آن چندین انشعاب برای کانکسها و چادرهای زلزله‌زدگان گرفته شده است.

 

اهالی در مورد وضعیت نامناسب  مراکز درمانی در مناطق زلزله‌زده خبر می‌دهند:

یک کارشناس رژیم نیز از رشد آسیبهای پنهانی در چادر زلزله‌زدگان برای زنان و کودکان بی‌سرپرست خبر داد و در مورد ادعای دادن وام برای ساختن خانه گفت که با این میزان وام امکان ساخت خانه برای زلزله‌زدگان وجود ندارد.

این وضعیت در حالیست که گردانندگان حکومت آخوندی به‌طور مستمر بر کنترل اوضاع امنیتی منطقه تأکید می‌کنند. این هفته پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت رژیم که به کرمانشاه سفر کرده بود، در جلسات مختلف در این استان شرکت کرد و به کارگزاران رژیم در این استان حساسیت اوضاع را گوشزد کرد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6456a9d-40fd-48ee-9144-cac84348c009"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات