728 x 90

گزارشی از وخامت وضعیت مردم زلزله‌زده در استان کرمانشاه

وضعيت مردم زلزله‌زده در استان كرمانشاه
وضعيت مردم زلزله‌زده در استان كرمانشاه

5ماه و یک هفته از زلزله کرمانشاه می‌گذرد بنا‌به آماری که خود رژیم منتشر کرد در این زلزله 7.3ریشتری حدود 620نفر کشته و بیش از 10هزار نفر زخمی و مصدوم شدند.

همچنین به ۱۰شهرستان و یک‌هزار و ۹۳۰روستای کرمانشاه خسارت وارد شد و بیش از ۱۰۰هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دیدند. تعداد  قربانیان در قصر شیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی بیش از سایر مناطق استان بود.

آکنون پس از گذشت بیش از 5ماه، کارگزاران رژیم نیز ناچار  از افزایش مشکلات مردم در این مناطق خبر می‌دهند.

رسانه‌های رژیم بر اساس اظهارات اعضای مجلس آخوندی و شواهد موجود به وضعیت نامناسب مناطق زلزله‌زده اعتراف می‌کنند و می‌نویسند:‌ مقاومت بانکها برای ارائه وام به زلزله‌زدگان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بلاتکلیفی مستأجران و ضعف در آبرسانی تنها گوشه‌یی از مشکلات است.

عضو مجلس آخوندی از  قصر شیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب گفت: تسهیلات بانکی و کمکهای بلاعوضی که از سوی دولت در نظر گرفته ‌شده، نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات مردم زلزله‌زده باشد....... هرچه جلو‌تر می‌رویم،

در صورتیکه سپاه جهل و جنایت پاسداران روزهای اول قول ساخت و تهیه چهارصد کانکس در روز را برای مردم زلزله‌زده می‌داد. اما هنوز علاوه بر مردم کارگزاران رژیم هم می‌گویند که بسیاری از مردم کانکس ندارند.

عضو مجلس آخوندی می‌افزاید:‌ این شرایط فشار زیادی را به مردم زلزله‌زده تحمیل می‌کند.... همه مردم در مناطق زلزله‌زده مانند گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب، قصر شیرین، دالاهو، ثلاث باباجانی و سایر مناطق آسیب‌دیده دچار خسارت شده‌اند، دیگر فعالیت اقتصادی و کاسبی در این منطقه رونق ندارد و چرخه اقتصادی تا حدود زیادی از کار افتاده و به‌کندی پیش می‌رود. وی همچنین می‌گوید:‌ گاها هفته‌یی یک‌بار هم به برخی مناطق آب با تانکر نمی‌رسد.

آری پس از گذشت پنج ماه از زلزله هموطنانمان با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند که رفع آنها یک عزم میهنی و ملی می‌خواهد که  پس از سرنگونی این رژیم ضدایران و ایرانی قابل تحقق است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4445c8cc-2c66-4038-bb87-e0ba5402851e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات