728 x 90

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران ـ بودن ما شاهکار زمانه‌ٔ ما

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران ـ ما وارثان «بودن»: سال ۹۷ وارث قیام سراسری دی ۹۶ و بستر بروز اعتراضات و اعتصابات سراسری گشته است.

سال ۹۷ شاهد تغییر رفتار جهان نسبت به تحولات ایران می‌باشد.

سال ۹۷ وارث تمام سال‌های پیشین در کشت بذر مقاومت و پایداری ۳۹ساله‌ٔ مردم ایران و رسیدن به سرفصل کنونی گشته است.

سال ۹۷ مهیای تغییرات بسا بیشتری در سیاست و اجتماع و رقم زدن سرنوشت ایران می‌باشد.

سال ۹۷ میراث‌بر کوله‌بار درس‌های تلخ و شیرین دهه‌های پیشین برای هر ایرانی می‌باشد که خاطرات و رنج و تلاش و ماندگاری‌اش در مقابله با دیوسالار ارتجاع نعلین را تاب آورده و حضور دارد و هست. به‌راستی که زنده بودن و زنده ماندن «ایران» از پس تطاول‌ها و سموم زهرآگین حاکمیت نظام آخوندی، یک هنر است. به‌قول فخرالدین عراقی شاعر نامی ایران در قرن هفتم: «گفتی که شاهکار شما در زمانه چیست؟ بالله که زنده بودن ما شاهکار ماست».

سال ۹۷ را شاید بتوان تبلور و تفسیر این پرسش فلسفی دانست که «بودن یا نبودن»؟ سابقه‌ٔ پیشین تاریخ ۴۰سال مقاومت و «نه» به نظام آخوندی، پاسخ به این پرسش را آسان می‌کند؛ از آن رو که این سابقه‌ٔ پیشین، همان شاهکار «بودن» است.

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران ـ نقشه‌مسیر یک سرنوشت

به‌راستی که لشکر بی‌توقف اعتراضات و اعتصابات و قیامهای این سالیان و به‌طور خاص سال ۹۶ و ۹۷ از حضور و ظهور سراسری یک خواست ملی در برابر تمامیت دستگاه ولایت فقیه سخن می‌گوید. دور از واقعیت نیست اگر این حضور سراسری را نقشه‌مسیر رقم زدن سرنوشت ایران در مقابل انحصارطلبان قرون‌وسطایی بدانیم. همهٔ شواهد عینی و تجربی در یک سال گذشته، ما را به جانب همبستگی سراسری برای تحقق آزادی فرامی‌خوانند.

یکی از زمینه‌ها و شرایط بروز همبستگی ایرانیان، گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ۹تیر در پاریس است. گردهمایی که در پیوند با استمرار قیام‌ها و اعتراضات سراسری برگزار خواهد شد. این گردهمایی را باید یکی از پاسخ‌های مهم به شرایط در پیش رو جهت نیل به جانب آزادی بدانیم.

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران ـ رقم زدن تعادل‌قوا علیه اشغالگر

واقعیت این است که بین مردم ایران و حاکمیت ولایت فقیه همواره یک تعادل‌قوای سیاسی و اجتماعی در فراز و نشیب بوده و می‌باشد. وجود و اصل این تعادل‌قوا اجتناب‌ناپذیر بوده و خواهد بود. این یک اصل تعیین‌کننده در مبارزه برای آزادی است. ما باید این تعادل‌قوا را به نفع مردم و آزادی ایران از دست اشغالگران نظام آخوندی رقم بزنیم. شتاب تحولات به ما می‌گوید در این تعادل‌قوا، آنچه سهم دیکتاتور مسلط است، تقلایی از روی استیصال برای حفظ حاکمیتش می‌باشد. توان نیروی عظیم مردمی که راهی خیابان و کوی و برزن برای مقابله با دیکتاتور هستند، بر قوای درونی حاکمیت هم اثر گذاشته و هفته به هفته منجر به ریزش و شقه‌های بیشتری شده و خواهد شد. بنابراین مردم ایران در تعادل‌قوای پیشین با حاکمیت ولایت فقیه نیستند. این تعادل‌قوا علاوه بر تعادل‌قوای بین‌المللی علیه خامنه‌ای و سپاه پاسدارانش است.

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران ـ دریای آزادی، پیوند جویباران و رودهای ایران

اکنون در ایران ما جرقه‌ٔ هر اعتراض صنفی یا معیشتی منجر به انفجار و خشمی سیاسی و حضور مردم و جوانان علیه تمامیت حاکمیت می‌شود. جویبارها و رودهای اعتراضات و اعتصابات سراسری باید به دریای بیکران سراسر ایران بریزند. این دریا همان هدف و نیز ملجأ پیونددهنده‌ٔ ایران و ایرانی می‌باشد.

گردهمایی ۹تیر در پاریس که از جانب مقاومت ایران برگزار می‌شود، می‌تواند ۲هدف را محقق کند: معرفی آلترناتیو در خارج کشور و ادامه قیام در داخل ایران. اکنون این دو باید به هم پیوند بخورند تا تحول بزرگ به نفع مردم ایران و تحقق آرمان تاریخی آزادی صورت پذیرد.

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران ـ شکار فرصت تاریخی

این حضور را باید در زمره‌ٔ نبردی سراسری و ملی و میهنی تلقی نمود و اسباب کارش را مهیا کرد. این حضور را علاوه بر شرکت در محل مراسم، می‌توان بر روی اینترنت و فضای مجازی به نفع مقاومت برای آزادی رقم زد. این حضور همه‌جانبه را باید فرصتی از فرصت‌های خاص سال ۹۷ دانست و روزها و هفته‌هایش را دریافت و قدر دانست.

ویژه‌گی‌های سال ۹۷ را که در سطرهای اول مقاله برشمردیم،‌ بار دیگر یادآوری کنیم تا صدای زنگ بیداری و هوشیاری برای شکار فرصت‌های تاریخی را در گوش خویش بشنویم و به آن پاسخ دهیم...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af69444f-d279-46f1-b289-f32bd88307e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات