728 x 90

کنفرانس پارلمانی قیام و مقاومت؛ فراخوان به محاکمهٔ جلادان

کنفرانس پارلمانی قیام و مقاومت علیه رژیم اعدام و قتل‌عام
کنفرانس پارلمانی قیام و مقاومت علیه رژیم اعدام و قتل‌عام

دهم اکتبر در تقویم ملل متحد روز جهانی مبارزه با اعدام نام‌گذاری شده است.

بر اساس گزارش سالانهٔ سازمان عفو بین‌الملل بیش از ۵۰درصد اعدام‌های جهان (به‌استثنای چین) در حاکمیت آخوندی انجام می‌شود. بر اساس آمار اعدام‌هایی که رسماً از طرف حکومت جلادان در ایران اعلام شده، در بازهٔ زمانی ۱۰اکتبر ۲۰۲۲ تا ۱۰اکتبر ۲۰۲۳ (۱۸مهر ۱۴۰۱ تا ۱۸مهر ۱۴۰۲) حداقل ۶۶۰نفر در نقاط مختلف ایران حلق‌آویز شدند. این علاوه بر صدها قتل خیابانی و شکنجهٔ جوانان و قیام‌آفرینان در این دوره است.

روز چهارشنبه ۱۹مهر، هم‌زمان با شانزدهمین سال روز جهانی مبارزه با اعدام، کنفرانس پارلمانی قیام و مقاومت علیه رژیم اعدام و قتل‌عام در پاریس برگزار شد. در این کنفرانس که خانم مریم رجوی و شماری از نمایندگان مجلس ملی فرانسه سخنرانی کردند، سخنرانان خواهان پیگرد و محاکمه فوری جلادانی شدند که در جنایات و سرکوب مردم ایران شرکت داشته‌اند.

در ابتدای جلسه آقای آندره شاسین رئیس گروه کمونیست در مجلس ملی فرانسه تأکید کرد در ایران اعدام فقط یک سلاح قضایی یا یک تنبیه بیرحمانه و ضدانسانی نیست بلکه اهرمی سیاسی برای سرکوب گسترده مردم است. او در ادامه به نقش منحصر به‌فرد مجاهدین در مقاومت علیه رژیم پرداخت و گفت: به‌رغم سرکوب در سالگرد قیام در تهران و در ۴۰ شهر ایران هسته‌های مقاومت سازمان مجاهدین خلق ایران، تنها نیرویی که واحدهایش در صحنه حضور دارند، بیش از ۴۱۴عملیات ضداختناق انجام داده‌اند.

امیل بلسیک رئیس گروه نمایندگان پیشین مجلس ملی فرانسه و از بنیانگذاران کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک، در حالی که حکومت جلادان در ایران را به غده‌یی بدخیم در پیکر جامعهٔ ایران تشبیه می‌کرد گفت: «رژیم دینی حاکم بر ایران، یک سرطان واقعی برای مردم ایران است که به‌مدت ۴۴سال از آن رنج می‌برند. هرگز در این روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام، رکوردهای ایران تحت حاکمیت آخوندها را فراموش نکنیم».

فیلیپ گوسلن معاون کمیتهٴ پارلمانی برای ایران دموکراتیک با اشاره به طرح جنایتکارانهٔ وزرات خارجهٔ خامنه‌ای برای نفوذ در دولتها و ارگانهای بین‌المللی جهت کتمان جنایت و اعدام در نظام قتل‌عام و شیطان‌سازی علیه مقاومت ایران گفت: «به همین خاطر ما به‌همراه همکاران پارلمانتر خود بسیج شده‌ایم، نزدیک به ۳۰۰نماینده همراه با حدود ۱۰۰سناتور بسیج شدیم تا مثل انگلستان، آلمان، ایالات‌متحده و سایر پارلمانها در کشورهای دیگر تعهد دموکراتیک خود را برای ایران آزاد و حول برنامهٔ ۱۰ماده‌یی شورای ملی مقاومت ابراز کنیم. یک ایران دموکراتیک، ایرانی که به‌کثرت‌گرایی و برابری زنان و مردان احترام می‌گذارد، یک ایران مبتنی بر جدایی دین و دولت که از جایگاه شایستهٔ خود در جمع ملتها برخوردار است»

موضوع سرکوب و شکنجه و دستگیری بیش از ۳۰هزار تن از قیام‌آفرینان و پایه‌های قیام سراسری مردم ایران یکی دیگر از محورهای سخنرانی شرکت‌کنندگان در «کنفرانس پارلمانی قیام و مقاومت علیه رژیم اعدام و قتل‌عام» بود. خانم اود دوتوئن رئیس پیشین فروم بین‌المللی زنان طی سخنانی گفت: «من به‌نمایندگی از همه زنان اینجا هستم تا بگویم برای زنان ایرانی، مانند همه زنان در سراسر جهان، این کابوس با زن‌ستیزی و دیدگاه مردسالاری تاریخ شدت یافته است. صورت‌مسأله فقط حجاب نیست، صورت‌مسألهٔ بنیادین حقوق همهٔ انسان‌هاست. انقلاب زنان ایرانی به‌راه افتاده است. چه با حجاب چه بی‌حجاب پیش به‌سوی انقلاب». وی در ادامه افزود: «سازمان‌ملل باید هم‌چنین در مورد ۳۰هزار دستگیری و ۳۰۰۰ناپدید شده تحقیق کند. فرانسه نیز باید از مأموریت تحقیق سازمان‌ملل حمایت کند».

در این کنفرانس خانم رجوی با اشاره به ضرورت مقابلهٔ جهانی با نظام جنگ‌افروز و اعدام گفت: «جهان باید در برابر جنگ‌افروزی آخوندها بایستد. خمینی جنگ را برای اعدام و سرکوب و برای حفظ رژیمش و سرپوش گذاشتن بر اختناق «نعمت الهی» می‌دانست. استفاده از موضوع فلسطین به‌عنوان یک وسیله و ابزار رسم دیرین رژیم فریب‌کار آخوندها در ایران بوده است. جنگ ۸ ساله با عراق با شعار فتح قدس از طریق کربلا صورت گرفت و در طرف ایران یک میلیون کشته و ۲ میلیون معلول و مجروح و ۴ میلیون آواره و هزار میلیارد دلار خسارت مادی بر جا گذاشت. این علاوه بر اعدام‌های روزانه به‌ویژه از مجاهدین بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a8cea3c-feab-45e2-99ad-272600ec8e0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات