728 x 90

کنفرانس دفتر شورای ملی مقاومت در آمریکا؛ ضرورت تحریم تسلیحاتی و اعمال قطعنامه‌های سازمان ملل ‌متحد علیه رژیم ایران (قسمت اول)

کنفرانس اینترنتی دفتر شورای ملی مقاومت در آمریکا
کنفرانس اینترنتی دفتر شورای ملی مقاومت در آمریکا

در کنفرانس اینترنتی که روز چهارشنبه ۲۹مرداد در دفتر شورای ملی مقاومت در آمریکا با عنوان «ضرورت تحریم تسلیحاتی و اعمال قطعنامه‌های سازمان ملل متحد علیه رژیم ایران، بر گزارشد، پاولا دوبریانسکی و رابرت ژوزف معاونان پیشین وزیر خارجه آمریکا، دیوید شِد رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در دولت اوباما و پروفسور ماتیو کرونیگ استاد دانشگاه جورج تاون شرکت داشتند و سخنرانی کردند. علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا میزبانی این کنفرانس را برعهده داشت. صدها تن از نقاط مختلف آمریکا و جهان به این کنفرانس وصل شده و ضمن دنبال کردن سخنرانیها سؤالات خود را از سخنرانان این کنفرانس پرسیدند.

در این کنفرانس سخنرانان به تشریح دیدگاهها و مواضع خود در مورد لزوم تحریم تسلیحاتی رژیم آخوندی و اعمال کلیه قطعنامه‌های شورای امنیت ملل متحد علیه رژیم ایران پرداختند.

شرکت‌کنندگان هم‌چنین تأثیرات لغو تحریم‌های تسلیحاتی رژیم آخوندی در شدت یابی نقض حقوق‌بشر در ایران و جنگ‌افروزیها و اقدامات تروریستی رژیم در خارج از ایران را مورد بحث قرارداده و تأکید کردند لغو تحریم‌ها پیامی غلط به مردم ایران و تمامی دنیا می‌فرستد.

دیوید شد، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در دولت اوباما، دستیار پیشین رئیس‌جمهور آمریکا در امور اطلاعات و محقق بنیاد هریتچ اولین سخنران در این کنفرانس بود. وی گفت: «در ۴۰سال گذشته آنجه رژیم ایران در مورد همسایگانش و در ورای آن دنبال کرده است را شاهد بوده‌ایم: حمایت از حزب‌الله در لبنان. حمایتی که به‌طور آشکار به رژیم سوریه داده‌اند و آنچه که در مجاورت خود در عراق انجام داده‌اند. و حمایتی که از شبه‌نظامیان کرده‌اند».

دیوید شد افزود: «در بررسی هایم از منطقه و عملکرد رژیم ایران من با سه رویکرد مواجه شده‌ام. نخست آن که رژیم ایران به رویکرد مثبت جامعه بین‌المللی واکنش مثبتی نشان نداده است و رفتارش را تغییر نداده است... آنها به مسیری ادامه داده‌اند که به‌طور واقعی نظم بین‌المللی را با وجود همه امتیازاتی که به آنها در کادر مذاکرات برجام داده است، به چالش کشیده‌اند. ثانیاْ، رژیم ایران با سرکوب حکومت می‌کند و تا آنجا که به منافع مردم ایران مربوط می‌شود، چه در جریان قیام سال ۸۸ و چه حق بیان برای سایر عناصر اپوزیسیون، اینها به‌طور یکدست سرکوب شده و بلافاصله مورد تهاجم دستگاههای امنیتی رژیم قرار می‌گیرند. ثالثاٌ، این رژیم در رابطه با برنامه موشکی‌اش در همکاری با برخی کشورها با روس ها، چینیها و با کره با عملکردهای مخرب، نوعی اتحاد را برقرار کرده است که علیه منافع آمریکا و کشورهای دیگر عمل کرده است. من فکر می‌کنم فشار حداکثری که توسط دولت ترامپ ظرف سه سال گذشته اعمال شده است در حال تأثیرگذاری است».

دیوید شد در ادامه گفت: «من بیش از ۳۰سال است که نیروی قدس و سپاه پاسداران را از منظر اطلاعاتی مورد مطالعه قرار داده‌ام. به شما اطمینان می‌دهم که بدون سپاه پاسداران این رژیم دوام نخواهد آورد، زیرا سپاه تجسم این رژیم و پاشنه‌ای است که رژیم روی آن می‌چرخد.

سفیر پاولا دوبریانسکی معاون وزیر خارجه آمریکا در امور جهانی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹، محقق مرکز بلفر در دانشگاه هاروارد و معاون رئیس مرکز اسکوکرافت در بنیاد آتلانتیک در سخنان خود با تأکید بر این‌که بجز روسیه و چین سایر کشورهای عضو شورای امنیت با وجود رای ممتنع به قطعنامه استمرار تحریم تسلیحاتی رژیم ایران، در خصوص ضرورت استمرار این تحریم‌ها با آمریکا اختلاف‌نظری ندارند، گفت: «علت این امر آنست که این کشورها به‌دلیل کارنامه رژیم و درگیری‌اش در فعالیت‌های تروریستی، از جمله در خاک اروپا و اغراض هژمونی طلبانه آن در خاورمیانه، معتقد هستند تحریم‌های تسلیحاتی نمی‌باید مرتفع شوند».

سفیر دوبریانسکی افزود: «وضعیت حقوق‌بشر در ایران حاکی از یک کارنامه نقض وخیم و خشونت‌بار حقوق‌بشر است. در جریان قیام بزرگ آبان۹۸ که تمامی استانهای ایران را در برگرفت، رژیم ایران از قدرت مرگبار استفاده کرد و صدها نفر را به‌قتل رساند. وزارت‌خارجه گزارش داد که ۱۵۰۰ نفر کشته شدند و ۹هزار نفر – شاید هم بیشتر – دستگیر شدند. مسأله اعدامها هم هست. به‌گفته وزارت‌خارجه ۶۰ درصد اعدامها مخفی هستند و به‌گفته عفو بین‌الملل ۷ نفر از کسانی که در سال ۲۰۱۸ اعدام شدند کودکان بودند. البته من فقط به سطح قضایا پرداخته‌ام. ولی اجازه بدهید بگویم چرا باید روی این موضوع تأکید کرد؟ زیرا برای آن که به جلو برویم، باید به سیاست فشار اکثر و استمرار تحریم‌ها و مکانیسم ماشه مبادرت کرد».

پروفسور ماتیو کرونیگ استاد دانشگاه جورج تاون در مورد تهدیدهایی که رژیم آخوندی متوجه متوجه منطقه می‌کند گفت: «برنامه اتمی رژیم ایران یکی از تهدیدها است. بر اساس برخی از برآوردها رژیم ایران ظرف ۶ماه یا کمتر از آن می‌تواند به بمب اتمی دست پیدا کند. هم‌چنین برنامه موشکی رژیم ایران بزرگترین برنامه موشکهای بالستیکی در منطقه محسوب می‌شود. این رژیم گسترده‌ترین فعالیت‌های بی‌ثبات کننده را در منطقه انجام می‌دهد و بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان است. تا زمانی که رژیم ایران این سیاست‌ها را دنبال می‌کند آمریکا فشار اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی علیه رژیم ایران را شدت خواهد داد... تحریم‌ها دسترسی رژیم ایران به منابع مالی را محدود کرده است و برای این رژیم تأمین مالی برنامه اتمی و موشکی و ادامه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده‌اش را مشکل‌تر کرده است. رژیم ایران اکنون با بی‌سابقه‌ترین فشار در تاریخ حیاتش روبه‌رو است. با اعتراضات و قیامهای مردمی روبه‌رو است و اقتصادش ضربه خورده است. من معتقدم که رژیم ایران در نقطه سختی قرار گرفته است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f94b400c-b7e8-434e-b5e1-7e11192ba33c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات