728 x 90

کنفرانس جهانی همزمان با اعلام حکم دادگاه آنتورپ (۴) - جان برد، پاتریک کندی، رابرت توریسلی، دیوید کیلگور، طاهر بومدرا

کنفرانس جهانی همزمان با اعلام حکم دادگاه آنتورپ
کنفرانس جهانی همزمان با اعلام حکم دادگاه آنتورپ

کنفرانس جهانی همزمان با اعلام حکم دادگاه

ارتباط زنده آنلاین با مجاهدین در اشرف۳، دادگاه آنتورپ

شخصیتهای بین‌المللی و شاکیان خصوصی و یاران شورشگر

۳۰۰۰نقطه در ۴۰کشور جهان

پنجشنبه ۴فوریه۲۰۲۱ (۱۶بهمن)

جان برد وزیر خارجه کانادا ۲۰۱۵

  • این سفارتخانه‌های و حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم بودند، که با بکارگیری ابزار تروریستی، گردهمایی مقاومت ایران با شرکت دهها هزار تن را هدف قرار داده بودند و مهمتر این‌که خانم مریم رجوی را هدف قرار داده بودند.

پاتریک کندی

  • حکم دادگاه بلژیک یک نقطه‌عطف برای جامعه اروپا و برای تمام جهان است. نه فقط در رابطه با رژیم بلکه به‌طور خاص با نمایندگان این رژیم و ظریف وزیر خارجه این رژیم.

سناتور رابرت توریسلی

  • در دادگاه آنتوپ ۴مجرم دیپلمات رژیم و مأموران وزارت اطلاعات بودند، اما مجرم اصلی ظریف و رژیم آخوندها هستند. نامگذاری وزارت اطلاعات این رژیم به‌عنوان یک دستگاه تروریستی، یک کار اساسی و ضروری است

دیوید کیلگور وزیر مشاور پیشین امور خارجه کانادا

  • این پرونده، عملیات سفارتهای رژیم ایران تحت پوش مصونیت دیپلماتیک و شبکه جاسوسان و "خبرنگاران دوست" برای شیطان‌سازی و محو فیزیکی سازمان‌یافته‌ترین اپوزیسیون رژیم یعنی شورای ملی مقاومت را افشا کرد.

طاهر بومدرا نماینده دبیرکل ملل متحد در اشرف - ۲۰۱۲

  • حکم دادگاه آنتورپ الگوی خوبی برای سیستم حقوق‌بشر سازمان ملل است. مطمئن هستم در رابطه با پرونده قتل‌عام۶۷ نیز عدالت محقق خواهد شد.

مشروح سخنرانی‌ها:

جان برد وزیر خارجه کانادا ۲۰۱۵

در حال حاضر برای بیش از ۴۰سال است که رژیم ایران از تروریسم دولتی در سراسر جهان حمایت می‌کند. آنها بر روی خاورمیانه متمرکز شده‌اند، آنها بر روی مخالفان رژیم متمرکز هستند و آنها بر روی شهروندان بیگناه متمرکز هستند.

یک نمونه دیگر از این در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ اتفاق افتاد وقتی که شورای ملی مقاومت ایران در حال برگزاری گردهمایی سالانه خود در حومه پاریس بود و دهها و دهها و دهها هزار نفر از مردم در آن شرکت کرده و خواهان سرنگونی رژیم و حمایت از شورای ملی مقاومت ایران بودند و حمایتشان را از رهبر آنها مریم رجوی اعلام می‌کردند. بعد از برگزاری این مراسم کشف شد که یک دیپلمات رژیم ایران دستگیر شده است و رژیم ایران شامل حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم، این گردهمایی را هدف قرار داده بودند، شورای ملی مقاومت ایران را هدف قرار داده بودند، شهروندان غیرنظامی را هدف قرار داده بودند و مهمتر این‌که مریم رجوی را هدف قرار داده بودند. هدف آنها ساده بود، ایجاد بیشترین کشته و زخمی با بکارگیری ابزار تروریستی از طریق تأمین مالی و حمایت مستقیم از آن.

ناراحت‌کننده‌ترین قسمت این موضوع این است که یک دیپلمات مشخص شده از جانب رژیم ایران که رژیم را با یک پاسپورت دیپلماتیک نمایندگی می‌کند متهم به طراحی این حمله بوده است. شواهد جمع‌آوری شده توسط مقامات بلژیکی که در نوامبر و دسامبر گذشته در دادگاه ارائه شد قوی، واضح و غیرقابل انکار است.

و اجازه بدهید خودمان را مجدداً نسبت به تلاش و کار برای تمامی‌ بخشهای جامعه ایران متعهد کنیم، گروه‌های دانشجویی، اتحادیه‌های کارگری و دیگر گروه‌های اپوزیسیون، شورای ملی مقاومت ایران. و متعهد باشیم که در برابر این رژیم خواهیم ایستاد و روزهای بهتری برای مردم ایران در راه است

پاتریک کندی

امروز یک روز تاریخی است. امروز روزی است که هیچگاه به قبل از آن نمی‌توان بازگشت. این یک نقطه‌عطف برای جامعه اروپا و برای تمام جهان است. نه فقط در رابطه‌شان با رژیم بلکه به‌طور خاص با نمایندگان این رژیم. وزیر خارجه این رژیم ظریف.

ما همیشه می‌دانستیم که رژیم ایران در پشت اعمال تروریستی پرشماری قرار دارد. نه فقط در اروپا بلکه در سراسر جهان. اما امروز شواهد انبوه هستند. امروز شواهد محکوم کننده هستند. رژیم ایران در حین ارتکاب جرم دستگیر شده است. آنها این را انکار نمی‌کنند. تنها دفاع آنها اعلام مصونیت دیپلماتیک است. که گویا قرار است مصونیت دیپلماتیک از تروریسم حمایت کند.

برای این‌که اسدی در دفاعیاتش گفت که آنها اساساً تمامی سازوکار دیپلماتیک را به‌عنوان عملیات برون‌مرزی تروریستی خود مورد استفاده قرار می‌دادند باید برای آخوندها در ایران بسیار روشن سازیم که ما می‌دانیم آنها تهدید بالفعل موجودیتشان را خانم رجوی، مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران می‌دانند برای این‌که آنها را هدف قرار داده بودند. این یک ادعا نیست. این محاکمه این را به اثبات رساند.

اثبات این است که چرا باید تمام سیستم دیپلماتیک رژیم ایران این‌چنین طولانی‌مدت وارد طراحی برای انفجار یک گردهمایی بشود که خواستار آزادی و دمکراسی برای مردم ایران است. این به‌روشنی نشان می‌دهد که آنها دشمنان رژیم حاکم بر ایران هستند. این پایمال کردن حقوق‌بشر در ایران است. ما این را نه فقط در جریان قتل‌عام بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ دیده‌ایم بلکه در قتل‌عام‌های متعدد دیگری از آن هنگام تاکنون شاهد بوده‌ایم. بالاخص در چند سال اخیر در مورد قیامها.

زمان روبه‌رو شدن با واقعیتها فرا رسیده است. زمان این‌که رژیم ایران را آنطور که هست خطاب کنیم. یک حکومت تروریستی. زمان اخراج دیپلماتهایشان فرا رسیده است. زمان آن است که ما ایران جدیدی داشته باشیم. ما از شورای ملی مقاومت حمایت می‌کنیم. ما از طرح ده ماده‌یی خانم رجوی حمایت می‌کنیم و ما از روز جدیدی که در آنها تمام ایرانیان سرانجام می‌توانند از دست این رژیم تروریستی آزاد شوند حمایت می‌کنیم. رژیمی که نه فقط مردم خودش را ترور می‌کند بلکه همه جهان را با تروریسم تهدید می‌کند. من ایرانی هستم. زنده باد مردم ایران.

سناتور رابرت توریسلی

تبریک می‌گویم به‌همهٔ کسانی که در پاریس در کنار هم بودیم و ممکن بود قربانیان توطئهٔ تروریستی‌یی باشیم که امروز حکم در موردش صادر شد.

به‌همهٔ کسانی که در سازمان مجاهدین برای آزادی ایران، سخت‌کوشانه به‌نبرد برخاسته‌اند

و به‌میهن‌پرستان ایرانی در همه جا، کسانی که می‌خواهند نام نیک ایران را بازسازی کنند و یک جمهوری آزاد و دموکراتیک در تهران ایجاد کنند.

پیروزی امروز، یک پیروزی خارق‌العاده است. این چهار فرد که ظاهر دیپلمات هم به‌خود می‌گرفتند و مأموران رژیم بودند در یک دادگاه، در یک روند آزاد، علنی و عادلانه به‌خاطر اقدامات تروریستی مجرم شناخته شده‌اند.

هر بحثی در مورد دست داشتن رژیم ایران در اقدامات تروریستی و آدمکشی، دیگر تمام است. اینک به‌عنوان یک موضوع قانونی، به‌عنوان یک واقعیت به‌ثبت رسیده است که نیت ملاهای تهران، این بود که خانم رجوی و همهٔ ما را به‌قتل برسانند. ما در آنجا کاری نمی‌کردیم جز بیان آزاد در فرانسه، قلب دمکراسی غربی و خواهان آن بودیم که حکومت ایران بگذارد مردم این کشور آزادانه زندگی کنند.

اینک حکم صادر شده این است. این چهار نفر قیمتش را با سال‌ها یا دهه‌ها سلب آزادی‌شان خواهند پرداخت. ولی آنچه که انجام نشده چیست؟

آنها به‌تنهایی عمل نکردند. در واقع جالب است که آنها هرگز ادعای بیگناهی نکردند. همهٔ بحث آنها این بود که نباید محاکمه شوند چون دیپلمات هستند. آنها ادعا نکردند که تروریست نیستند. آنها ادعا نکردند که برای آدمکشی تلاش نکردند. آنها ادعا کردند که دیپلمات هستند.

خواستهٔ آنها رد شد. حالا به‌کجا می‌رویم؟

اول. بیایید با یکدیگر صادق باشیم. این چهار فرد مجرم بودند. آنها اعضای دولت ایران بودند. مأموران وزارت اطلاعات و امنیت. مجرم اصلی که باید محاکمه شود، ظریف است که در آنجا حضور نداشت. ولی او کماکان مجرم است. برای همهٔ اعضای جامعه بین‌المللی که خواهان عدالت هستند او و زیردستانش هنوز دستگیر و محاکمه نشده‌اند. ولی آنها مجرم هستند. رژیم هم مجرم است.

در دیپلماسی بین‌المللی استفاده از موقعیت دیپلمات برای نقل و انتقال مواد منفجره و طراحی قتل و جابه‌جا کردن مأموران با هدف کشتار حد اعلای نقض قانون بین‌المللی است.

پس چه باید کرد؟

اول، برای کشورهایی که تاکنون این کار را نکرده‌اند: نامگذاری وزارت اطلاعات به‌عنوان یک دستگاه تروریستی، یک کار اساسی است. باید تحریمش کرد و بر طبق ماهیت واقعی‌اش نامگذاری‌اش کرد. یعنی یک دستگاه تروریستی.

خطاب به‌همهٔ‌کشورهای غربی می‌گویم که اگر به دادگاههای خودتان اعتماد دارید، اگر دادستانان خود را باور دارید، اگر می‌خواهید نسبت به‌شواهد، صادق باشید چه انتخابی پیش رو است؟

اینها قضاوتهایی هستند که دولت خود من، آمریکا انجام داده است. ولی حالا باید کشورهای اتحادیهٔ اروپا و انگلستان و مجموعه‌یی از سایر کشورها انجامش دهند. اگر به دادگاههایتان اعتماد دارید، پشت سرشان حرکت کنید.

دوم، مردم ایران. اگر تا به‌حال شکی در بارهٔ ادعاهای آمریکا و سایر کشورهای غربی وجود داشت که رژیم ایران یک حکومت تروریستی است، آیا اینک چیزی برای بحث و گفتگو باقی مانده است؟ آنها در یک دادگاه آزاد و علنی مجرم شناخته شدند. جرمشان به‌کارگیری مأمورانشان برای تروریسم بوده است. پس همهٔ ما نقشی داریم که اجرا کنیم.

. حالا هم‌چنان که گفتم سایر دولتها باید حرفشان را از طریق نامگذاری این اقدام تروریستی و قطعاً با نامگذاری ظریف به‌عنوان یک تروریست بزنند.

و خطاب به‌مردم ایران. شما شواهد را دیده‌اید. شاهد جریان بوده‌اند

مجاهدین خلق و خانم رجوی، رهبری و انگیزش را تأمین کرده‌اند.

برای عدالت، امروز یک حکم دادگاه وجود دارد. تاریخ و مسیر آینده، اطمینان می‌دهند که ملاها روزی در برابر یک هیأت منصفه در تهران محاکمه خواهند شد. هم‌چنانکه مأموران وزارت کشور و خود ظریف هم در برابر هیأت منصفه خواهند نشست. به‌یقین، چنین اتفاقی خواهد افتاد.

امروز این پیروزی بزرگ را جشن می‌گیریم. مجدداً تبریک می‌گویم. تشکر و تحسین من نثار پلیس، قضات و دادیاران کشورهای اروپای غربی باد. متشکرم.

دیوید کیلگور وزیر مشاور پیشین امور خارجه کانادا

اول می‌خواهم به شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیده آن مریم رجوی به‌خاطر پیگیری عدالت و افشای فعالیت‌های مخرب رژیم و نقض حقوق‌بشر تبریک بگویم. شورای ملی مقاومت نزدیک به ۴۵۰ فعالیت تروریستی در سراسر جهان در چهار دهه گذشته را مستند کرده است. بسیاری از اعضایش در اروپا از جمله پروفسور کاظم رجوی در سویس و حسین نقدی در ایتالیا ترور شده‌اند.

اما همان‌طور که وزیر خارجه رژیم ایران ظریف خودش اعتراف کرد، در ایران تصمیمات مهم بدون تأیید ولی‌فقیه گرفته نمی‌شود. به‌عنوان یک دادستان سابق، کاملاً با نتیجه‌گیری دادستانهای بلژیک موافقم که این عملیات یک اقدام تروریسم دولتی و نه یک اقدام ایزوله تروریستی بوده است. این پرونده هم‌چنین عملیات سفارتهای ایران تحت پوش مصونیت دیپلماتیک و شبکه جاسوسان و آنچه را که "خبرنگاران دوست" می‌نامند برای شیطان‌سازی و محو فیزیکی سازمان‌یافته‌ترین اپوزیسیون این رژیم یعنی شورای ملی مقاومت، همه آنها را افشا کرد.

ما در کانادا ناراحتیهای خود را از آنچه رژیم ایران بر سر ما آورده است داشته‌ایم. از قتل زیر شکنجه خبرنگار عکاس زهرا کاظمی تا قتل اخیر ۱۷۶سرنشین و خدمه پرواز اوکراینی یک سال پیش در نزدیکی تهران که در آن حداقل ۵۷کانادایی نیز کشته شدند. کمیته کانادایی دوستان ایران دموکراتیک که من رئیس مشترک آن هستم به‌مناسبتهای مختلف خواستار نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده است. ما معتقدیم که برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی از جمله جدایی دین از دولت، رأی‌گیری عمومی و برابری جنسیتی، برای صلح و مبارزه با تروریسم در منطقه و فراتر از آن کلیدی است. متشکرم.

طاهر بومدرا نماینده دبیرکل ملل متحد در اشرف - ۲۰۱۲

خانم رجوی

دوستان من در اشرف۳

دوستانم در ایران و در تمام دنیا

امروز حقیقت، اراده قانون و عدالت بر مصونیت پیروز شد. در واقع مصونیت شکست خورد. از طریق این حکم نه فقط اسدالله اسدی بلکه رژیم ایران محکوم شده است. در برابر دادگاه ثابت شد که تمامیت رژیم ایران پشت این جنایت کشتار و جنایتی در زمره جنایت علیه بشریت بوده است.

بنابراین من از فرصت استفاده می‌کنم که صدایم را به صدای سایر سخنرانان پیوند دهم و به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن فراخوان دهم که رابطه دیگری با این رژیم را آغاز کنند.

رابطه‌یی جدید که هیچ جایی برای رضایت باقی نمی‌گذارد.

رابطه‌یی جدید که از تمام جنایتکاران به‌خاطر اعمالش حسابرسی می‌کند.

حکم امروز الگوی بسیار خوبی است و منبعی از انگیزه برای سیستم حقوق‌بشر سازمان ملل است.

در نظر داشته باشیم که قتل‌عام۶۷ زندانیان سیاسی کماکان در انتظار رسیدگی به جنایات مجرمان است.

و مطمئن هستم در رابطه با پرونده قتل‌عام۶۷ نیز عدالت محقق خواهد شد.

مبارک، مبارک، مبارک بر همه شما در ایران، در اشرف۳ و بر شما خانم رجوی. متشکرم

ادامه دارد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60d16d05-251f-4219-aa90-250cf38dd458"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات