728 x 90

کرونا، از «بزرگش نکنید»! تا «مسألهٔ فوری و اول»!

شیوع گسترده کرونا، سیاست جنایتکارانه خامنه‌ای
شیوع گسترده کرونا، سیاست جنایتکارانه خامنه‌ای

سیاست کتمان کردن و کوچک جلوه دادن کرونا تاکنون سیاست ثابت شخص خامنه‌ای و نظام ولایت فقیه بوده است. این سیاست در اظهارات ۱۳اسفند۹۸ خامنه‌ای تئوریزه شده است:

«این بلا به‌نظر ما بلای آن‌چنان بزرگی نیست، از این بلاها بزرگتر هم وجود داشته و داره، خودمان هم در کشور مواردی را مشاهده کردیم... مسأله یک مسأله گذرا است، یک چیز فوق‌العاده نیست، از این حوادث در کشور پیش می‌آید، البته من نمی‌خواهم مسأله را خیلی کوچک بگیرم، اما خیلی هم بزرگش نکنیم مسأله را».

گذری بر کارنامهٔ جنایت کرونایی

وقتی کارنامهٔ عملکرد استبداد دینی را در موضوع کرونا بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که هیچگاه عزمی جدی برای ریشه‌کن کردن کرونا نداشته است. این کارنامه منحنی رو به صعود یک جنایت سازمان‌یافته و یک نسل‌کشی حکومتی با توسل به کرونا را به ما نشان می‌دهد. این یک ادعا نیست از روی آثار و شواهد می‌توانیم آن را مورد آنالیز قرار دهیم. بسیاری از کشورها اینک از کووید ـ ۱۹ عبور کرده و برخی از آنها در حال برداشتن محدودیت‌های کرونایی هستند. زندگی در آن کشورها به روال عادی برگشته است. در ایران، اوضاع برعکس است.

به‌چند دلیل:

۱ـ ورود کرونا به ایران، به‌دلیل انتخابات و مصالح سیاسی رژیم کتمان شد و این موضوع موجب گشت که این ویروس ریشه بدواند و منتشر شود.

۲ـ در روزهایی که می‌شد با قرنطینهٔ قم، از دامنهٔ انتشار ویروس کاست، قرنطینه انجام نگرفت و ویروس در سراسر کشور گسترش یافت. به جای آن حکومت تا توانست به کتمان کرونا و پنهان‌سازی آمار واقعی تلفات آن پرداخت.

در این مصاحبهٔ علیرضا زالی، رئیس ستاد کرونا دقت کنید:

«وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ایران آمدند ما به‌جای مشورت با آنها مدام از آنها می‌خواستیم در رسانه‌ها از نظام سلامت ایران تعریف کنند. ما آمار‌های مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم» (فرارو. ۲۰مرداد۱۴۰۰).

۳ـ از آن هنگام کرونا به‌عنوان یک «نعمت» و «فرصت» به دستاویزی تبدیل شد تا حکومت با اتکا به آن بتواند مردم را درگیر بیماری و مرگ و میر کند و از این طریق راهبندی برای اعتراضات اجتماعی ایجاد نماید؛ اعتراضاتی که تا پیش از آن اوج گرفته و به قیام آبان۹۸ بالغ شده بودند.

به‌دلیل افشاگریهای پی‌درپی مقاومت ایران، این سیاست کثیف لو رفته است. بنابراین تعجب‌آور نیست اگر یک روزنامهٔ حکومتی بنویسد:

«روزانه صدها نفر از ایرانیان جان شیرین خود را به‌دلیل کاستی‌ها و کجی‌های حکومت و دولت از دست می‌دهند. و این ناکارآمدی تا جایی است که برخی شهروندان می‌گویند شاید می‌خواهند چنین باشد» (جهان صنعت. ۲۰مرداد۱۴۰۰).

۴ـ با کشف واکسن کرونا و آغاز واکسیناسیون سراسری در کشورها، خامنه‌ای ورود واکسنهای معتبر بین‌المللی را به ایران ممنوع ساخت و آنها را به «تولید واکسن داخلی» ارجاع داد. این فتوای جنایتکارانه عامل اصلی مرگ و میر نجومی در ایران است. به‌عبارت دیگر مسئولیت مرگ هر هموطن به‌طور مستقیم به گردن خامنه‌ای است.

۵ ـ اکنون معلوم شده که واکس داخلی، یک سراب فریبنده بیش نبوده و نیست. آنچه تحت عنوان واکسن تزریق می‌شود باعث برانگیختن تردیدها و گمانه‌زنی‌ها حتی در داخل حکومت شده است.

«اوج‌گیری کرونا همزمان با سرعت بالای واکسیناسیون در ایران به نگرانی‌ها در خصوص اعتبار واکسنهای تزریق شده در کشور دامن زده است» (آرمان. ۲۰مرداد ۱۴۰۰).

منظور این است که این واکسن‌ها جعلی از آب درآمده است.

خودشان می‌گویند یک میلیون و ۲۰۰هزار دز واکسن کوو برکت را پس از تولید به‌علت وجود ویروس زنده در آن دور ریخته‌اند (رکنا. ۱۶تیر۱۴۰۰).

علت عقب‌نشینی دجالگرانهٔ خامنه‌ای

آمارهای مهندسی‌شده حاکی از آن است که کرونا روزانه بیش از ۶۰۰نفر تلفات می‌گیرد؛ حال آن که آمار واقعی رقمی بیش از ۱۵۰۰نفر در روز است. تمام شهرهای ایران قرمز و برخی فراقرمز شده‌اند. روزنامهٔ فرهیختگان اعتراف می‌کند که میانگین آمار تلفات کرونا بیش از جنگ ایران و عراق است. در چنین وضعیتی سررشته از دست حکومت رها شده است و مردم در کام سونامی مرگ شاهد از دست رفتن جانهای عزیزانشان هستند. این یک وضعیت فراتر از بحران است و به‌قول خودشان شرایط به سمت فروپاشی پیش می‌رود. علت ظهور دجالگرانهٔ خامنه‌ای و اشک تمساح او برای جان‌باختگان کرونا را باید در همین موضوع دید. او چهارشنبه ۲۰مرداد ۱۴۰۰ در یک پیام تلویزیونی، برای فرونشاندن خشم مردم، از فتوای جنایتکارانهٔ خود به‌گونه‌یی تلویحی عقب‌نشینی کرد و گفت: «واکسن چه از راه واردات و چه با تولید داخلی باید به هر شکل ممکن تأمین شود».

علت این عقب‌نشینی خامنه‌ای و «مسألهٔ فوری و اول» خواندن کرونا، جز این نیست که در شرایط انفجاری جامعهٔ ایران، اینک کلان تلفات کرونا به جای این‌که به سپری برای مقابله با قیام منتهی شود، به جای این‌که جامعه را در سکون و خاموشی فرو ببرد به سوخت‌بار خشم تبدیل شده است. رهبر مقاومت، مسعود رجوی، در پیام ۱۷شهریور خود گفته بود: «هر مرگ را باید به‌تیک تاک قیام و سرنگونی تبدیل کنیم».

تیک تاک ساعت با شتاب تمام خبر از تحولی بزرگ می‌دهد. دجالگری خامنه‌ای نمی‌تواند این شتاب را متوقف کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de141f07-f6b6-4ebc-944b-fb6d1576f876"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات