728 x 90

کاهش صادرات آلمان به ایران

کاهش صادرات آلمان به ایران
کاهش صادرات آلمان به ایران

صادرات آلمان به ایران به‌رغم تمهیدات فراوان این کشور برای دور زدن تحریمهای آمریکا ۴درصد کاهش یافته است.

گزارش «اتحادیه بانکهای آلمان» نشان می‌دهد رقم صادرات آلمان به ایران در هشت ماهه اول سال ۲۰۱۸ بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰میلیون یورو بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبه‌رو شده است.

به گزارش یورونیوز در ماه‌های اخیر نزدیک به دو سوم شرکتهای آلمانی به فعالیت خود در ایران خاتمه داده‌اند. بقیه شرکتها که هنوز در ایران حضور دارند چشم‌انداز روشنی برای ادامه کار نمی‌بینند.

نگرانی این شرکتها از تحریمهای آمریکا است. حتی اگر بسیاری از این شرکتها در بازار آمریکا فعالیت نداشته باشند اما تحریمها می‌توانند رابطه تجاری این شرکتها با دیگر متحدان آمریکا را نیز به خطر بیندازد.

تمهیدات اتحادیه اروپا برای ایجاد یک کانال ویژه‌ٔ پرداخت مالی برای تجارت با رژیم ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا نتوانسته موثر واقع شود، کاهش سرمایه‌گذاری و خروج شرکتهای اروپایی از ایران از دلایل این موضوع است.

 

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا: تلاش کشورهای اروپایی برای حفظ برجام، نتیجه بخش نخواهد بود

گوردون سوندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۲۵مهرماه در اظهارنظری درباره تلاشهای بی‌فرجام اتحادیه اروپا برای نجات برجام گفت: «تلاش کشورهای اروپایی برای حفظ برجام، نتیجه بخش نخواهد بود چرا که مؤسسات تجاری بین‌المللی با آن همکاری نخواهند کرد و تا کنون بسیاری از شرکتها تصمیم درستی اتخاذ کرده‌اند.»

وی در ادامه افزود: «شرکتها با یک انتخاب روبه‌رو هستند. آنها می‌توانند با آمریکا تجارت کنند یا با رژیم ایران، اما آنها نمی‌توانند با دو کشور تجارت کنند.»

 

وزارت‌خارجه آمریکا: شمارش معکوس تحریمها در حال تیک تاک کردن است

وزارت‌خارجه آمریکا در یکی از پایگاههای اطلاع‌رسانی خود بر روی اینترنت به نام «شیرآمریکا» نوشت:‌ «تحریمهای ایالات متحده در مورد بخش خودروسازی ایران، تجارت طلا و دیگر فلزات کلیدی و تجارت ارز آنها در ۷اوت به اجرا در آمد. از نیمه‌شب ۴نوامبر، خرید نفت ایران باید متوقف شود و یا خریداران نفت ایران از تجارت با آمریکا ممنوع خواهندشد. با این ضرب‌الاجل، پیام دولت آمریکا نمی‌تواند بیشتر از این روشن شود.

 

این پایگاه خبری که وابسته به اداره اطلاعات برنامه‌های بین‌المللی وزارت‌خارجه آمریکا است می‌افزاید: همان‌طور که دونالد ترامپ گفت، ”آمریکا، تحریمهای اضافی را بسیار سخت‌تر از قبل برای مقابله با تمامی اقدامات شریرانه رژیم ایران دنبال می‌کند. هر شخص یا نهادی که از این تحریمها پیروی نکند، با عواقب شدید مواجه خواهد شد“.

 

دور دوم تحریمهای آمریکا علیه ایران/ سفرهای برایان هوک به اروپا و هندوستان

سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۱۱اکتبر ۲۰۱۸نوشت: برایان هوک نماینده ویژه برای ایران از ۱۰تا ۱۷اکتبر برای گفتگوهای بیشتر در مورد سیاست خارجی آمریکا نسبت به ایران به هندوستان و اروپا سفر می‌کند.

در هندوستان او و فرانسیس آر فانون دستیار وزیر خارجه در منابع انرژی با همتایان خود در دولت هند برای مشاوره ملاقات خواهند کرد.

در لوگزامبورگ برایان هوک در جلساتی با مقامات گرد آمده برای اجلاس وزرای اتحادیه اروپا شرکت می‌کند.

در فرانسه او و مقامات اداره منابع انرژی و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی ملاقات خواهد کرد.

برایان هوک در بلژیک با همتایان در اتحادیه اروپا در مورد ادامه تکثیر موشکی ایران مذاکره خواهد کرد.

سایت وزارت‌خارجه آمریکا در ادامه این خبر نوشت، برایان هوک نماینده ویژه برای ایران خلال این سفر، متحدان و شرکایمان را در نیازمندی مشترکمان برای مقابله با رفتارهای نابود کننده رژیم ایران در خاورمیانه و در مناطق خودشان درگیر می‌کند.

 

بیانیه ۳۰تن از مقامهای دولتی پیشین آمریکا در مورد تحریمهای مالی رژیم ایران در استفاده از سوئیفت

آلگماینر ۲۶مهر ۹۷درباره بیانیه ۳۰تن ار مقامهای دولتی پیشین و کارشناسان سرشناس آمریکا در مورد تحریمهای مالی حکومت آخوندی در استفاده از سوئیفت نوشت: «آنها از دولت ترامپ خواستار اعمال کامل تحریمهای آمریکا علیه بانکهایی شدند که در سیستم مالی بین‌المللی رژیم ایران از آن سود می‌برد». قبل از اجرای برجام، رژیم ایران از دسترسی به سوئیفت منع شده بود.

 

این منبع افزود: در میان امضا کنندگان، اسامی سناتور جو لیبرمن، مایکل موکیزی وزیر دادگستری پیشین آمریکا، رابرت جوزف نماینده ویژه آمریکا برای منع تکثیر اتمی، الیوت آبرامز معاون مشاور امنیت ملی سابق، ریچارد آلن و رابرت مک فارلن مشاوران امنیت ملی سابق، ربکا ال هاینریچ کارشناس ارشد از مؤسسه هادسون دیده می‌شوند.

 

۳۰تن از مقامهای دولتی پیشین آمریکا در بیانیه خود تأکید کردند: «کارزاری که حداکثر فشار را بر رژیم ایران، اعمال نکند، فرصتهای در دسترس را برای دور زدن هر چه ساده‌تر تحریمها فراهم می‌کند و نمی‌تواند به‌عنوان حداکثر فشار تلقی شود. انتظار حداقلی ما این است که تحریمهایی که پیش از توافق اتمی در حال اجرا بود، از سر گرفته شود که شامل قطع ارتباط بانک مرکزی رژیم ایران و نهادهای مالی لیست‌گذاری شده این رژیم از سوئیفت است».

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfdd13a4-a3fa-4e75-bda7-35e292708991"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات