728 x 90

کارشناس حکومتی: ما هر چه زودتر به نتیجه برسیم، قطعاً و یقینا با منافع ملی جمهوری اسلامی همخوانی بیشتری دارد

مذاکرات وین
مذاکرات وین

این روزها رسانه‌ها و کارشناسان حکومتی با حول و ولا بر سر مذاکرات قلمفرسایی می‌کنند و صحبت‌های عبداللهیان که گفته بود؛ اگر در روند مذاکرات هسته‌یی به مرحله‌ای برسیم که رسیدن به یک توافق خوب با تضمین بالا لازمه‌اش این باشد که سطحی از گفتگو را با آمریکا داشته باشیم، آن را نادیده نخواهیم گرفت را گام مثبتی از سوی نظام برای پذیرش جام‌زهر و برون‌رفت از ابربحرانهای مرگبار توصیف کرده‌اند.

صدرالحسینی کارشناس حکومتی: ... نکته قابل توجه آن است که ما هر چه زودتر به نتیجه برسیم، قطعاً و یقینا با منافع ملی جمهوری اسلامی همخوانی بیشتری دارد. به این دلیل که مسأله برداشته‌شدن تحریم‌ها... برای دولت و تیم مذاکره‌کننده از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است. .
... در حال حاضر مسیر ارسال و دریافت مکتوب نظرات به‌طور کارآمد انجام می‌شود و تا زمانی که این اطمینان وجود نداشته باشد که مرحله بالاتر از آن یعنی دیدار مستقیم، دستاوردی به‌همراه دارد و به دستیابی به توافقی خوب کمک خواهد کرد، نیاز یا ضرورتی برای انجام گفتگوی مستقیم وجود نخواهد داشت (روزنامه حکومتی فرهیختگان ۶بهمن).


رسالت: تحلیل صحبت‌های وزیر امورخارجه، مواضع دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران را بیش‌ از پیش آشکار می‌کند که از دو منظر به این اظهارات می‌پردازیم. نخست و مهم‌ترین آن: آمادگی همیشگی ایران برای اثبات حسن‌نیت و ترک نکردن میز مذاکرات!

سیدمصطفی خوش‌چشم، کارشناس حکومتی: منظور از «توافق خوب» در سخنان وزیر امور‌ خارجه هم همین است. یعنی آمریکا باید «از پیش» و «در عمل»، کمپین فشار حداکثری‌اش را پایان دهد و تحریم‌های ظالمانه‌اش را لغو کند که این، بخشی از مسیر به‌سمت دستیابی به توافق خوب است (روزنامه حکومتی فرهیختگان ۶بهمن). .
عبدالرضا فرجی‌راد، کارشناس حکومتی: ... من فکر می‌کنم به احتمال زیاد، مذاکره ایران و آمریکا انجام خواهد شد. این معنی‌اش این است که مذاکرات دارد به نتیجه می‌رسد. یعنی مذاکرات راهش هموارتر شده است. وقتی راهش هموارتر بشود، ما به آخر مذاکرات که می‌رسیم، کارها فشرده‌تر و سخت‌تر می‌شود. وقتی سخت‌تر بشود، واسطه‌ها تا حدی نمی‌توانند نقش خیلی بزرگی بازی بکنند و دوطرف باید نقش بازی کنند. (همان منبع). 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa0c471b-c813-4472-b071-e558236b8229"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات