728 x 90

رمضان در زندان! - عید فطر ۶۴- سه‌تاش مبارک!

زندان
زندان
این مجموعه، گزارشی چند از تعدادی از مجاهدین است که سالها در شکنجه‌گاههای دیکتاتوری آخوندی، به‌سر برده‌اند. گزارشهایی از رمضان در زندان.
روز سی‌خرداد، مراسم عید فطر را که 3مناسبت مهم _سرآغاز مبارزه مسلحانه و انقلاب ایدئولوژیک و عید فطر _ روی هم افتاده بود با شکوه و عظمت خاصی جشن گرفتیم.
از قبل می‌دانستیم که امروز در فرانسه (اورسورواز)، مراسم انقلاب ایدئولوژیک درونی مجاهدین و روز مریم رهایی، برگزار می‌شود. ما هم به همین مناسبت مراسمی تدارک دیدیم و ساعت 9صبح همه در هواخوری برای تبریک و روبوسی جمع شدیم. برای این‌کار غیر از نفرات خائن و منفعل، همهٴ بچه‌های مجاهدین در یک صف طولانی به‌خط شدند. اولین نفر صف همه را می‌بوسید و در آخر صف می‌ایستاد. نفر دوم هم مثل نفر اول، تا نفر آخر صف، همه را می‌بوسید و به همین ترتیب نفرات چهارم و پنجم و…
با این حساب به‌سادگی همه در شکیل‌ترین و منظم‌ترین شکلی مراسم جشن و روبوسی را اجرا کردند. در این شکل هیچ ازدحامی در کار نبود، هیچ‌کس هم از قلم نمی‌افتاد. بدون استثنا همه همدیگر را در آغوش گرفته و هر کس با جمله‌یی انقلاب ایدئولوژیک، سرآغاز مبارزه مسلحانه و فطر رهایی را تبریک می‌گفت:
- سه‌تاش مبارک،
- جای شهدا خالی.
- به‌یاد ”مسعود “و ”مریم “….
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1163264-5a3c-4cb3-b2a7-bab8855a9c3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات