728 x 90

پتر استانو، سخنگوی ارشد دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا نگران وضعیت در ایران است

پتر استانو، سخنگوی ارشد دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا
پتر استانو، سخنگوی ارشد دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا

پتر استانو، سخنگوی ارشد دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بریفینگ مطبوعاتی کمیسیون اروپا روز پنجشنبه ۵آبان در پاسخ به این سؤال که تحریم‌هایی که رژیم ایران علیه برخی از نمایندگان پارلمان اروپا اعمال کرده آیا نگران هستید که این تشدید آشکار تنش باشد؟ گفت: آنچه که ما نگران آن هستیم سرنوشت جوانانی است که توسط دستگاه‌های امنیتی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند که به خیابان‌ها آمدند و خواستار روشن شدن شرایطی شدند که چهل روز پیش مهسا امینی به دست به‌اصطلاح گشت ارشاد کشته شد.

وی در ادامه افزود: ما نگران این واقعیت هستیم که آزادیهای آنها و آزادیهای پایه‌یی برای اعتراض مسالمت‌آمیز رعایت نمی‌شود، که سرکوب آنها چهل روز یا تقریباً چهل روز ادامه دارد. و در جریان این اعتراضات نه تنها زخمی شد، نه تنها بازداشت شد، بلکه تظاهر کنندگان نیز کشته شدند. بنابراین این چیزی است که ما را نگران می‌کند. و وقتی صحبت از به‌اصطلاح تحریم‌های تلافی‌جویانه می‌شود، همان‌طور که گفتم، به نظر می‌رسد که دارای انگیزه صرفاً سیاسی باشد. این مورد نگرانی ما نیست و هدف اصلی ما و تمرکز اصلی ما این است که از مقامات ایرانی بخواهیم و هم‌چنان از آنها بخواهیم که به مردم خود به حرف جوانان گوش دهند و به آنها حقوق پایه‌یی از جمله حق آزادی بیان را اعطا کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7293579c-efd8-493c-97fc-a53abb1988aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات