728 x 90

ویژگی جامعهٔ ایران، خشم و غرور ملی علیه رژیم ولایت فقیه

صفهای طویل برای تزریق واکسن
صفهای طویل برای تزریق واکسن

اگر نگاهی به رسانه‌های حکومتی در اواخر سال۹۹ و اوایل سال۱۴۰۰ بیاندازیم، شاهدیم که از در و دیوار و زمین و آسمان، وعده و مژدهٔ تولید واکسن ایرانی می‌بارید. آن‌قدر این هیاهو در بوق و کرنای پروپاگاند حکومتی تکرار می‌شد که آن موقع این تصور می‌رفت که نکند همهٔ عالم در قتل‌گاه کرونا فلج شود و فقط جمهوری اسلامی مهد واکسن ضد کرونا و ملتقای همهٔ عالمیان برای نجات از ویروس بماند!

حالا مثل تمام ادوار عمر نظام آخوندی که در لجن‌زار پروپاگاند دروغ و مرداب دجالیت غلت زده، «محک تجربه به میان آمده» و در مقابل همهٔ عالم آشکار شده است که «چه کسی در او غش باشد». حالا کرونا در گرما و بی‌برقی و بی‌آبی دارد هستیِ مردم بی‌پناه ایران را در سلطهٔ ایلغار آخوندی درو می‌کند.

مقاومت ایران از چهار دهه پیش در گرماگرم سرمستی و ترک‌تازی خمینی با چماقداران آدم‌کش و قمه‌کشان ولایی‌اش، هشدار داده بود که اگر حرمت آزادی زیر پا گذاشته شود، دیگر جان، مال، اقتصاد و حیات انسان‌ها حرمتی نخواهد داشت. مسعود رجوی رهبر مقاومت در سخنرانی تاریخی امجدیه هشدار داد که «هر کس که بخواهد آزادیهای انسانی، انقلابی و اسلامی را محدود بکند، نه اسلام را شناخته، نه انسان را و نه انقلاب را. آزادی، ضرورت دوام انسان در مقام انسانی است. والا با حیوانات که فرقی ندارد. والا مسئولیت و وظیفه‌یی ندارد، والا دنیای انسانی به جهان حیوانی تنزل خواهد کرد».

حالا چهار دهه پس از آن پیش‌بینی‌ها و هشدارها که ناشی از شناخت دقیق ماهیت و هویت نظام ولایت فقیه بود، ولی‌فقیه و کارگزاران نظام پلید آخوندی مشغول نازل کردن زندگی به پایین‌ترین مدار ممکن و زیر پا گذاشتن حرمت جان و مال و حیات مردم ایران هستند. شتاب سقوط هنجارهای زیستی و اخلاقی توسط خامنه‌ای هدایت می‌شود و شقاوت‌بارترین ادوار سلطهٔ استثمار، شر و فساد بر ایران‌زمین تحمیل می‌گردد.

تبلیغات بحران‌زی و هیاهوفکنیِ جمهوری اسلامی که حاصل آن فروپاشی مناسبات اجتماعی و ترویج ابتذال است، اکنون دامن خودش را در ماجرای دروغ‌پراکنی نجومی پیرامون واکسن کرونا گرفته است. از میان آن همه هیاهوی تولید واکسن، حالا رسانه‌های حکومتی گزارش می‌دهند که فقط کوهی از تلنبار کردن پوشال روی پوشال بوده است. نمونه‌هایی از رسانه‌های حکومتی، آینه‌یی مقابل یک دستگاه بحران‌زا، هیاهو برای هیچ و دزدی با کرونا و واکسن است که فقط هزینهٔ گنده‌گویی‌های میان‌تهی و دروغینش، روانه کردن جان ملتی به قتل‌گاه کرونا است. سه نمونه از رسانه‌های حکومتی، ۱۵تیر ۱۴۰۰:

ــ رسالت: وزیر بهداشت، آذرماه سال گذشته وعده داد «اوایل سال آینده یعنی در بهار سال۱۴۰۰ به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح واکسن در منطقه مطرح می‌شویم و نیازهای کشور را برآورده می‌کنیم. در اردیبهشت و خرداد پوشش بالاتری از واکسیناسیون عمومی از واکسن وارداتی و تولید داخل خواهیم داشت». وعده دیگر از سعید نمکی مبنی بر این‌که: «در ماه‌های آینده نه‌تنها کمبود واکسن نداریمِ بلکه می‌توانیم واکسن را صادر و به کشورهای فقیر هدیه کنیم». هیچ‌یک از این بیانات محقق نشد.

ــ مردم‌سالاری: «درباره مدیریت ذلیل مقابله با کرونا بارها بیان کرده‌ایم که مگر یک واکسن مقابله، چند نوع فرمول دارد که هر روز یکی رونمایی می‌شــود؟ اگر بیست فرمول موجود است، سوگند می‌خوریم یا کپی است یا غیرعلمی و خطرناک. منافع تولید واکسن شرکتها چقدر است که کسی جلودار آنها نیست؟ تعریف خیانت چیست؟ چقدرتلفات، ترس و واهمه، نگرانی، استرس، صدمات غیرقابل جبران به اقتصاد و آموزش و مردم را باید تحمل کنیم؟ چــرا ول نمی‌کنید بروید پی درآمدی که در این دوران کسب کردید؟ تفاوت بودن شما با نبودن شما برای کشور چیست؟».

ــ جهان صنعت: «این روزها در اوج گرفتن دوبارهٔ کرونا، ایرانیان نه تنها خشمگین هستند، بلکه به‌نظر می‌رسد غرور ملی‌شان نیز آسیب جدی دیده است. ایرانیان از رنج و درد شتاب بهت‌برانگیز قیمتها نیز خشمگین هستند و کمبود آب و برق آنها را کلافه کرده است».

در سه‌چهار ماه قبل که رسانه‌های حکومتی وعده‌های تولید واکسن داخلی را با هدایت دستگاه تبلیغاتی ولایی در بوق و کرنا می‌دمیدند، چشم‌انداز نمایش انتخابات در پیش بود و به روال همیشگی، مشغول دانه پاشیدن برای رأی‌گیری بودند. اما دیدیم و دنیا گواهی داد که جمهوری اسلامی جز تحریم و «نه» بزرگ مردم ایران را درو نکرد. حالا رسانهٔ حکومتی اعتراف می‌کند که برابر رژیم ولایت فقیه فقط «ایرانیان خشمگین» با «غرور ملی‌شان» ایستاده‌اند. این خشم و این غرور، همان پتانسیل اجتماعی و نقد سیاسی روز است که مختصات و ویژگی کنونی جامعهٔ ایران را با شاخص شرایط عینی بروز قیام ناگزیر، بیان می‌نماید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/636a79ee-9598-4b4e-a32c-f2d4f43f0a6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات