728 x 90

وضعیت کرونا در کشورهای جهان

کرونا در جهان
کرونا در جهان

در انگلستان که با موج ویروس جهش یافته کرونا مواجه است، وزرای دولت گسترش محدودیتهای سطح ۴ که بالاترین سطح محدودیت است، به مناطق دیگر را بررسی می‌کنند.

تمدید آخرین محدودیتها که لندن و مناطق وسیعی از جنوب شرقی انگلیس را زیر چتر سطح۴ قرار داده روز ۳۰دسامبر مجدداً بررسی می‌شود.

در تحولی دیگر بعد از ظهور ویروس جهش یافته در انگلستان و محدودیتهای مرزی با کشورها و فرانسه موافقت کرد که در بستن مرزها انعطاف به خرج دهد و ترافیک از انگلستان به فرانسه جریان یابد.

 

به گزارش رویترز، دولت انگلستان روز چهارشنبه ۳دی، استفاده فوق‌العاده از کیتهای تست خدمات بهداشت ملی برای ردیابی ویروس کرونای جدید و جهش یافته را به‌صورت تست خانگی تصویب کرد. نهاد خدمات بهداشت ملی گفت این کیت شامل الزامات برای تست «آنتی‌ژن» است که می‌تواند نتیجه را ظرف نیم ساعت مشخص کند.

این در حالی است که دولتهای اروپایی تلاش می‌کنند بین جلوگیری از گسترش شدید ویروس کرونا و تعطیلات و جشن ایام کریسمس و سال نو به نوعی ناوبری کرده و ضمن لغو برخی محدودیتها، مانع سرایت بیشتر بیماری شوند. به این منظور دولت انگلستان امروز اقداماتی که باید در این ایام صورت گیرد را بررسی خواهد کرد.

 

در گزارشی دیگر، شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد ۱۰۰میلیون دوز دیگر از واکسن خود را برای آمریکا تا ماه ژوئیه آماده می‌کند. این شرکت گفت توافق امضا شده تعدادکل واکسن‌ها را برای آمریکا به ۲۰۰میلیون دوز می‌رساند که می‌تواند ۱۰۰میلیون نفر را تا ماه ژوئیه واکسینه کنند.

 

دولت سوئیس نیز اعلام کرد که آمار مبتلایان این کشور به کووید۱۹ طی ۲۴ساعت گذشته به ۵هزار و ۳۳نفر رسید که به نسبت جمعیت این کشور، زیاد است. سوئیس واکسیناسیون را به‌صورتی که اولویت بندی شده، شروع کرده است.

 

آژانس «کنترل و جلوگیری از بیماری» کره جنوبی اعلام کرد که آمار مبتلایان به کووید۱۹ طی ۲۴ساعت گذشته به ۱۰۹۲مورد رسیده که بالاترین میزان از زمان شیوع کرونا تاکنون، به جز تنها یک مورد، بوده است. دولت کره جنوبی از سوی مردم خود برای به اجرا گذاشتن طرح واکسیناسیون عمومی تحت فشار زیادی قرار گرفته است.

 

در بیت‌لحم در فلسطین نیز به‌دلیل شیوع کرونا مغازه‌ها در آستانهٔ کریسمس تعطیل است و شهری که سالهای گذشته در چنین روزی شلوغ و پرجنب‌وجوش بود، اکنون به‌دلیل کرونا خلوت شده است.

 

آلبانی بار دیگر اعلام کرد به‌دنبال کشف نوع جدید ویروس کرونا در انگلستان، مانند سایر کشورهای اروپایی پرواز به‌انگلستان را ممنوع کرده است.

وزارت بهداشت آلبانی روز سه‌شنبه ۲دی، اعلام کرد طی ۲۴ساعت گذشته ۲۴۲۰ تست کرونا انجام داده که ۳۸۹مورد از آنها مثبت و مبتلا به کرونا تشخیص داده شده است. در همین روز طبق آمار رسمی ۱۳نفر دیگر به‌شمار جان‌باختگان کرونا افزوده شدند

 

در ایران در حالی‌که وزیر بهداشت رژیم می‌گوید نوع جهش یافته ویروس دیده نشده است، مینو محرز دکتر متخصص و عضو کمیته علمی مقابله با کرونا می‌گوید که ما از خرداد ماه در ایران نوع جهش یافته ویروس کرونا را داشته‌ایم که موجب شد آمار بیماران به‌طور وحشتناک بالا برود و سراسر ایران را قرمز کرد.

اذعان این عضو کمیته علمی در ستاد مقابله با کرونا به این‌که ویروس جهش یافته در ایران از ۷ماه پیش عمل می‌کرده علاوه بر پنهان‌کاری شنیع حکومت آخوندی در این مورد، حاکی از صدور ویروس های جهش یافته از ایران به سایر کشورها در حاکمیت آخوندی است.

امروز اعلام شد عراق ترددات به ایران را برای جلوگیری از انتقال و سرایت بیماری ممنوع کرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/381c2e77-9551-4100-9f48-843f5e9c80fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات