728 x 90

وزیر خارجه فرانسه: برنامه موشکی رژیم ایران متوقف نشود، تحریمهای سخت اعمال می‌کنیم

ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه
ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه

وزیر خارجه فرانسه گفت: فرانسه آماده است اگر پیشرفتی در مذاکرات بر سر برنامه موشک بالستیک رژیم ایران ایجاد نشود، تحریمهای بیشتری علیه این رژیم اعمال کند. ژان ایو لودریان افزود: ما آماده‌ایم اگر مذاکرات با رژیم ایران به نتیجه‌یی نرسد تحریمها را قاطعانه اعمال کنیم.

 

خبرگزاری رویترز روز جمعه ۵ بهمن ۹۷ با مخابره این خبر افزود: فرانسه و انگلستان و سایر کشورهای اروپایی تحریمهای اقتصادی جدید علیه تهران را مورد بررسی قرار داده‌اند. سه دیپلمات گفتند، تحریمها می‌تواند شامل مسدود کردن داراییها و ممنوعیت علیه سفر فرماندهان سپاه پاسداران و توسعه برنامه موشک بالستیک رژیم ایران باشد.

 

همچنین در بریفینگ مطبوعاتی وزارت‌خارجه فرانسه روز چهارشنبه ۳بهمن ۹۷ در پاسخ به این‌که آیا شما از هدف قرار گرفتن اهداف رژیم ایران در سوریه حمایت می‌کنید، گفته شد که فرانسه مکرراًً از فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران در سوریه ابراز نگرانی کرده است.

موشکی که در ۲۰ژانویه رژیم ایران پرتاب کرد آخرین نمونه چنین کارهایی است. این اقدام رژیم ایران بار دیگر ضرورت این‌که این رژیم بایستی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متابعت کند و ضرورت فوری این‌که پروسه سیاسی در سوریه از سر گرفته شود را تأیید می‌نماید.

این اقدام رژیم ایران همچنین بر ضرورت انجام مذاکرات حول محدود ساختن فعالیتهای بالستیک و منطقه‌یی ایران تأکید می‌کند.

 

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز جمعه ۲۱ دیماه ۹۷ در سخنانی از رژیم ایران خواسته بود که تمامی فعالیتهای مرتبط با برنامه موشکی خود را متوقف کند.

رویترز در گزارشی از سخنان لودریان نوشت: "وزیر خارجه فرانسه از رژیم ایران خواست فوراً همه فعالیت‌های مرتبط با برنامه توسعه موشکهای بالستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی دارند را متوقف کند".

 

لازم به یادآوری است که محمدجواد آذری جهرمی روز ۲۵دی ۹۷در توییتر خود اعلام کرد پرتاب ماهواره «پیام امیرکبیر» موفق نبوده و این ماهواره در مدار قرار نگرفت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: رژیم ایران می‌گوید یک ماهواره به هوا پرتاب کرده اما به مدار نرسیده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شنبه شب ۲۲دیماه در یک کنفرانس خبری در امارات در پاسخ به «واشنگتن فری بیکن» درباره پرتاب ماهواره رژیم به فضا گفت: رژیم ایران قصد دارد چندین ماهواره به فضا ارسال کند و از این آزمایش به‌عنوان آزمایش موشک بالستیک بین‌قاره‌یی استفاده کند. همه جهان باید در کنار یکدیگر با این اقدام مخالفت کنند.

وی افزود: آمریکا همواره هشدار داده که فعالیتهای موشکی بالستیک و موشک حامل پرتاب فضایی از سوی رژیم ایران، برهم زننده ثبات منطقه و فراتر از آن دارد. فرانسه، آلمان و انگلستان و بسیاری کشورهای دیگر در جهان هم نگرانی عمیق خود را ابراز کرده‌اند.

 

یونایتدپرس بین‌المللی روز چهارشنبه سوم بهمن ماه در مقاله‌یی به قلم استراون استیونسون می‌نویسد که اتحادیه اروپا باید از توافق هسته‌یی با رژیم ایران بیرون بکشد.

سیاست استمالت فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا برای امور خارجی یک شکست مفتضحانه است، به‌سادگی ملاها را جری می‌کند تا تلاشهای ترور علیه چهره‌های مخالف در اروپا را صادر کنند و با گستاخی موشکهای بالستیک را در سوریه شلیک کنند.

و در ادامه آمده است که موگرینی یکی از طرفداران اصلی برجام بود که در ۱۴ژوئیه ۲۰۱۵در وین به امضا رسید و شامل ۵عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل: چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و ایالات متحده بود...

ولی در اکتبر گذشته وزارت‌خارجه آمریکا یک گزارش ۴۸صفحه‌یی تحت عنوان: رژیم غیرقانونی: تاریخچه فعالیتهای مخرب رژیم ایران، منتشر کرد در پیش‌گفتار مایک پمپئو وزیر خارجه توضیح داد که چرا ترامپ تصمیم گرفت از توافق هسته‌یی اوباما خارج شود و آن را یک معامله استراتژیک شکست خورده نامید که فاقد حفاظت از مردم آمریکا یا متحدان ما در برابر سلاح هسته‌یی بالقوه ایران بود....«برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ece98b5-7535-4bdb-ba9b-0ad39682ca41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات