728 x 90

وزیر خارجه آمریکا: سیاست فشار حداکثر امروز با تحریم بخش پتروشیمی رژیم ایران ادامه پیدا کرد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

به‌دنبال اعلام تحریم بخش پتروشیمی رژیم آخوندی توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور این تحریم‌ها را ادامه سیاست فشار حداکثر بر روی رژیم ایران دانست.

مایک پمپئو در توئیتی گفت: فشار حداکثر بر روی رژیم ایران امروز ادامه پیدا کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا بخش پتروشیمی رژیم ایران را که تأمین کننده مالی سپاه پاسداران است تحریم کرد. دولت آمریکا مانع دستیابی رژیم ایران به پولی می‌شود که برای بی‌ثبات سازی خاورمیانه به آن نیاز دارد.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه ۱۷خرداد۹۸ اعلام کرد بزرگترین گروه پتروشیمی و شبکه وسیع شرکتهای وابسته و عوامل فروش آن را تحریم کرد.

خزانه‌داری آمریکا افزود: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس را به‌علت کمکهای مالی که به قرارگاه موسوم به خاتم سپاه پاسداران انجام می‌دهد تحریم کرده است.

اضافه بر این شرکت، مجموعه وسیعی از ۳۹شرکت پتروشیمی وابسته به آن و عوامل فروش آن در کشورهای خارجی را نیز هدف تحریم خود قرار داده است.

خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس ۴۰درصد از مجموع ظرفیت تولید پتروشیمی رژیم ایران را در دست دارد و صاحب ۵۰درصد از صادرات پتروشیمی رژیم ایران است.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:" با تحریم این مجموعه ما عامل اصلی در بخش پتروشیمی رژیم ایران که سپاه پاسداران را تأمین مالی می‌کند از منابع اش محروم می‌کنیم".

وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود: "این اقدام هشداری است مبنی بر این‌که ما تمامی شرکتها و هلدینگها در بخش پتروشیمی که خطوط حیاتی مالی سپاه پاسداران را تأمین می‌کنند هدف قرار می‌دهیم".

سیگال مندلکر معاون خزانه‌داری آمریکا گفت: سپاه پاسداران به‌طور سیستماتیک در بخشهای حساس اقتصاد ایران نفوذ می‌کند تا به خزانه خود بیفزاید. و در همان حال درگیر در مجموعه‌یی از فعالیت‌های شرورانه دیگر است.....(جزئیات بیشتر)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa05d35c-3941-4a92-919c-51991aceceac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات