728 x 90

وزیر خارجه آمریکا: مقابله با تروریسم رژیم ایران در محورهای جنگ آمریکا علیه ترور است

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه‌یی گفت: مقابله با تروریسمی که از تهران می‌آید، در محورهای جنگ آمریکا علیه ترور است.

وی افزود: رژیم ایران در تمامی منطقه فعالیتهای تروریستی را مورد حمایت قرار می‌دهد؛ شبه‌نظامیان شیعی در عراق، شبه‌نظامیان حوثی در یمن یا حزب‌الله در لبنان و سوریه. این خطرها همه جدی هستند

مایک پمپئو گفت:‌ چیزی که از رژیم ایران می‌خواهیم، این است که کشوری بشود که رفتاری نرمال داشته باشد.

 

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه رسانه‌ای «سینکلیر» گفت:

خواست ما از رژیم ایران خیلی ساده است: سلاح اتمی نساز، به برنامه هسته‌یی خود ادامه نده، کمپینهای ترور را پایان بده، تلاش‌ها برای عملیات انتحاری و کشتار را متوقف کن، مانند یک کشور نرمال عمل کن و بعد می‌توانی در کشور خود طوری زندگی کنی که مردم ایران - که هم باهوش و هم با تواناییهای زیاد هستند و چیزی متفاوت از وضعیت فعلی می‌خواهند بتوانند زندگی کنند. اینها، همه ما را به سمت درستی می‌برد.»

 

مایک پمپئو در رابطه با اجلاس لهستان که قرار است روز ۲۴و ۲۵بهمن در ورشو با تمرکز ویژه بر رژیم ایران برگزار شود گفت:

«ما پیشرفتهای خوبی در این زمینه داشته‌ایم. من انتظار دارم این کار را دقیق و مشخص پیش ببریم و این طور همه آنها در مسیر آن موفق خواهند بود.»

وزیر خارجه ایالات متحده در ادامه و در مورد این‌که آیا پس از تشکیل این نیرو، آمریکا از منطقه خارج می‌شود؟ گفت: «به هیچ وجه.

 

خانم مریم رجوی روز ۲۱دیماه۹۷ در رابطه با اجلاس لهستان طی پیامی گفت: با استقبال از فاصله گرفتن آمریکا از سیاست‌هایی که مردم و مقاومت ایران نخستین قربانیان آن بوده‌اند، بار دیگر خاطرنشان کرد، دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی، نقض حقوق‌بشر، صدور بنیادگرایی و تروریسم چهار ستون تئوکراسی حاکم بر ایران است. راه‌حل قطعی برای خلاصی از فاشیسم دینی، تغییر این رژیم نامشروع به دست مردم و مقاومت ایران است. به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت، یگانه جایگزین دموکراتیک دیکتاتوری دینی و تروریستی، لازمهٔ جبران و پایان دادن به سیاست فاجعه‌بار مماشات در چهار دهه گذشته است. رژیم رکوردار جهانی اعدام، تنها زبان قاطعیت و قدرت را می‌فهمد.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران، از جانب مقاومتی که از سال ۱۳۶۰خواهان تحریم تسلیحاتی و نفتی دیکتاتوری دینی بوده است، ضرورت موارد زیر را مجدداً مورد تأکید قرار داد:

۱- به‌رسمیت شناختن حق مقاومت مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی و دستیابی به آزادی

۲- قرار دادن تمامیت سپاه و وزارت اطلاعات آخوندها در لیست تروریستی وزارت‌خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا

۳- اخراج مزدوران اطلاعات آخوندها و نیروی تروریستی قدس از آمریکا و اروپا

۴- ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت پس از ۶۵بار محکومیت در ملل متحد

۵- حمایت از ارجاع پرونده قتل‌عام زندانیان سیاسی به دادگاه بین‌المللی

۶- اخراج رژیم نامشروع ملایان از ملل ‌متحد و به‌رسمیت شناختن نمایندگی مقاومت عادلانه مردم ایران

۷- اخراج قاطعانهٔ فاشیسم دینی حاکم بر ایران و نیروهای آن از سوریه، عراق، یمن، لبنان و افغانستان

۸- وادار کردن حکومت عراق به پرداخت مابه ازای دارایی‌ها، تجهیزات و تسلیحات و قرارگاههای سازمان مجاهدین و ارتش آزادیبخش ملی ایران که تماماً با هزینه خود آنها تهیه شده و اسناد آن موجود است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf09464b-8dc2-4d0d-a6fc-798759608c84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات