728 x 90

ریک پری وزیر انرژی آمریکا:رژیم ایران عامل حمله به «آرامکو»

ریک پری وزیر انرژی امریکا
ریک پری وزیر انرژی امریکا

وزیر انرژی آمریکا در نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رژیم ایران را به حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کرد.

ریک پری وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه رژیم ایران را به دست داشتن در عملیات حمله به تأسیسات نفتی بقیق شرکت در آرامکو در عربستان سعودی متهم کرد.

وی که در نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین صحبت می‌کرد، در اظهاراتی گفت: می‌خواهم بگویم که ایالات متحده با تمام وجود حمله رژیم ایران به پادشاهی عربستان سعودی را محکوم می‌کند. و از دیگر کشورها هم می‌خواهیم که آن را محکوم کنند.

ریک پری افزود: این رفتار غیرقابل قبول است، و آنها باید بابت آن پاسخگو باشند. اشتباه نکنید، این حمله‌یی عامدانه به اقتصاد جهانی و بازار جهانی انرژی بوده است. رئیس‌جمهور ترامپ مجوز عرضه نفت از ذخایر راهبردی نفت، در صورت نیاز، را صادر کرده است و وزارتخانه من آماده پاسخ به این درخواست است. با وجود تلاش‌های شریرانه رژیم ایران، کاملاً اطمینان داریم که بازار انعطاف‌پذیر است و پاسخ مثبتی خواهد داد.

وزیر انرژی آمریکا گفت: رژیم ایران از برنامه هسته‌یی برای باجگیری از جامعه بین‌المللی و بی‌ثبات‌سازی منطقه استفاده می‌کند آمریکا به اعمال فشار حداکثری، هم دیپلماتیک و هم اقتصادی، ادامه می‌دهد تا این رژیم را از دستیابی به تسلیحات اتمی محروم کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b5bb954-9738-4d08-b258-4c867a74aedf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات