728 x 90

وال استریت ژورنال: تحریمهای اروپا علیه رژیم ایران، در پاسخ به توطئه علیه چهره‌های اپوزیسیون ایران

وال استریت ژورنال
وال استریت ژورنال

وال استریت ژورنال نوشت: اتحادیه اروپا اولین تحریمهای خود را علیه رژیم ایران را اعمال کرد. این تحریم در پاسخ به توطئه‌هایی علیه اپوزیسیون ایران در دانمارک و فرانسه بود.

دیپلماتها می‌گویند، رژیم ایران مامورانی برای سلسله عملیات در اکثر هیاتهای نمایندگی خود دارد.

این منبع افزود: این تحریمها بعد از آن اعمال می‌شود که مقامهای فرانسوی گفتند حمله‌یی در اواخر ژوئن علیه اپوزیسیون ایرانی مستقر در پاریس شکست خورد.

دولتهای اروپایی اخیراً چندین دیپلمات رژیم ایران را اخراج کرده‌اند. دولت آلبانی به سفیر رژیم ایران و یک دیپلمات دیگر دستور داد که این کشور را ترک کنند.

 

بیشتر بخوانید

اتحادیه اروپا با اعمال تحریمها علیه رژیم ایران به‌خاطر طراحی سوءقصد در اروپا موافقت کرد

اتحادیه اروپا با اعمال تحریمها علیه سرویس اطلاعات رژیم ایران موافقت کرد.

وزیر خارجه دانمارک گفت: اتحادیه اروپا با اعمال تحریمها علیه سرویس اطلاعات رژیم ایران به‌خاطر طراحی سوءقصد در اروپا موافقت کرد.

 

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۱۸ دی ۹۷ گزارش داد: اتحادیه اروپا یک نهاد اطلاعات ایران و دو کارمند(آن) را در لیست تروریستی قرار می‌دهد و سرمایه‌ها را مسدود می‌کند.

وزارت‌خارجه دانمارک از این دو کارمند با عنوان معاون وزیر و مدیرکل اطلاعات، سعید هاشمی مقدم و اسدالله اسدی دیپلمات مستقر در وین نام برده است. نام آنها قرار است به‌طور رسمی در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه بیاید.

این اقدام به‌دنبال تلاشهای دانمارک و فرانسه برای بسیج پاسخ گسترده اتحادیه اروپا به اتهامات علیه طرح های حمله رژیم ایران در فرانسه و دانمارک در اواخر سال گذشته می‌باشد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز آندرس ساموئلسون Anders Samuelsen گفت: «اتحادیه اروپا هم اینک موافقت کرد که تحریمها علیه سرویس اطلاعات رژیم ایران به‌خاطر توطئه‌های سوءقصد در خاک اروپا را اعمال کند. پیامی قوی از سوی اتحادیه اروپا که ما چنین رفتاری را در اروپا را قبول نمی‌کنیم».

 

وزیر خارجه دانمارک و دیپلماتهای اتحادیه اروپا گفتند، اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه موافقت کرد یک نهاد وزارت اطلاعات ایران و دو کارمند را به‌خاطر طراحی سوءقصد ها در اروپا در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دهد.

این تصمیم سرمایه‌های مالی متعلق به این نهاد و دو فرد را مسدود می‌کند که این امر بعد از آن صورت می‌گیرد که دانمارک سال گذشته گفت که به سرویس اطلاعات ایران مشکوک است که توطئه سوءقصدی را در خاک آن انجام داده است.

فرانسه گفته است، شک نداشته است که وزارت اطلاعات رژیم ایران پشت حمله شکست خورده پاریس بوده است.

 

وزیر خارجه دانمارک در توییتر خود گفت:«اتحادیه اروپا هم اینک موافقت کرد تحریمها علیه یک سرویس اطلاعاتی ایران را به‌خاطر توطئه‌های سوءقصد در خاک اروپا به‌صورت قانون در‌آورد. علامتی قوی از این‌که اتحادیه اروپا چنین رفتاری را در اروپا نخواهد پذیرفت».

مقامات اروپایی گفتند، تصمیم بدون بحث در یک جلسه غیرمرتبط وزرای اروپایی در بروکسل اتخاذ شد و مسدود شدن سرمایه‌ها از روز چهارشنبه به مورد اجرا در می‌آید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/73240747-fe1a-498a-86a5-2095829c3040"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات