728 x 90

واردات هند از ایران ۲۶برابر افت کرد

تبادلات اقتصادی - آرشیو
تبادلات اقتصادی - آرشیو

گمرک هند از افت ۲۶برابری وارداتش از ایران در نیمه اول سال۲۰۲۰ خبر داد.
واردات هند از ایران در نیمه اول سال گذشته به بیش از ۳.۲میلیارد دلار میرسید، اما نیمه اول سال جاری نزدیک به ۱۲۴میلیون دلار از ایران کالا وارد کرده است.
صادرات هند به ایران نیز با افتی ۴۶درصدی به ۱.۴میلیارد دلار رسیده است. برای اولین بار هم تراز تجاری میان دو کشور به زیان رژیم ایران شده، هم‌چنین صادرات هند به رژیم بیش از ۱۰برابر وارداتش شده است.

تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه رژیم آخوندی، علاوه بر افت شدید مبادلات تجاری با سایر کشورها، پروژه‌های مشترک اقتصادی نیز دچار مشکل شده‌اند.

علاوه بر هند، آمارهای جدید گمرکی مهمترین شرکای تجاری رژیم در شرق آسیا نشان می‌دهد که واردات‌شان از رژیم ایران دهها برابر کاهش یافته و این کاهش شامل محصولات غیرنفتی نیز می‌شود.
بر اساس این گزارش، آمارهای شش ماهه کره جنوبی نشان می‌دهد واردات این کشور از رژیم از ۲.۱۳میلیارد دلار در فاصله ژانویه تا ژوئن سال گذشته به زیر ۶میلیون دلار رسیده که افتی ۳۵۵برابری نشان می‌دهد.

وضعیت تجارت رژیم با ژاپن و چین نیز کماکان سیر نزولی دارد. آمارهای پنج ماهه گمرک ژاپن حاکی از افت ۶۶برابری وارداتش از ایران و رسیدن آن به ۱۷.۵میلیون دلار است. آمارهای گمرکی چین نیز نشان می‌دهد واردات شش ماهه‌اش از ایران با افتی ۶۲درصدی به ۳.۱میلیارد دلار رسیده است.

قبل از تحریم‌های آمریکا، این کشورها سهمی ۵۰درصدی در کل صادرات ایران (نفتی و غیرنفتی) و سهمی ۴۰درصدی در صادرات غیرنفتی ایران داشته است.

این چهار کشور هم‌چنین مهمترین مشتریان نفتی ایران در سال‌های قبل از تحریم بودند، اما به غیر از چین که در سال جاری روزانه حدود ۸۲هزار بشکه نفت به ارزش ۶۵۰میلیون دلار از ایران دریافت کرده، بقیه خرید نفت از ایران را متوقف کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cb787e3-4a56-4f7f-b26e-ebd2bbba10ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات