728 x 90

همایش یا نمایش قدرت

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس تیر ۹۷
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس تیر ۹۷

همایش سالیانه ایرانیان و هواداران مقاومت ایران در پاریس که با حضور صدها نفر از مقامات برجسته و سیاسی جهان برگزار شد، تاکنون بازتابهای گسترده‌‌یی را در پی داشته که نشان‌دهنده اهمیت خاص این نشست بوده است.

این نشست از آن جهت که اولین گردهمایی پس از خروج آمریکا از برجام بوده و نیز اولین همایش پس از آغاز قیام های گسترده‌ٔ مردم سراسر ایران بوده است، حائز اهمیت دوچندان می‌باشد؛ قیام‌هایی که می‌توان از آن به‌عنوان "دوران سرنگونی" یاد کرد؛ دورانی که مهم‌ترین نشانه آن به‌روشنی به‌دست آمده است؛ «پیوند میان خشم محرومان و ستم‌زدگان با مقاومت سازمان‌یافته».

اهمیت ویژه گردهمایی امسال مقاومت ایران را می‌توان از ناله‌های رژیم و مزدورانش در داخل و خارج کشور مشاهده کرد و به جایگاه آن پی برد. حضور بیش از صدهزار نفر در این گردهمایی، میخ محکمی بر تابوت نظام ولایت فقیه و همدستان و مزدورانی است که از سوی رژیم، به‌منظور انحراف جوانان، آلترناتیو‌تراشی می‌کنند.

رژیم آخوندی، پیش از برگزاری این گردهمایی، برای مقابله با این نشست، کنفرانسی را در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا برنامه‌ریزی کرده که با شکست مواجه شد و به‌دلیل عدم استقبال مدعوین و درگیری و نزاع حاضرین، تقریباً توسط تمام خبرگزاریهای معتبر، بایکوت شد.

رژیم تمام تلاش خود را برای خرابکاری در این نشست به کار بست و تمام مزدورانش را به‌صف کرد تا بتواند به خیال خام خود، از تاثیر به‌سزای این گردهمایی بکاهد؛ عوامل رژیم در پوشش دیپلومات، طرح اقدامات تروریستی را برنامه‌ریزی کردند و مزدوران لندن‌نشین، با قلم‌فرسایی‌های خود در وب‌سایت‌ها و کانال‌های به ظاهر مخالف رژیم، به تخریب مقاومت مردم پرداختند و از سویی دیگر، سلبریتی‌های وابسته را به لجن‌پراکنی واداشتند.

صادق زیباکلام، از عناصر به‌اصطلاح اصلاح‌طلب رژیم، در واکنش به حضور رودی جولیانی، از مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا، از فرط سوزش گفت: «پاسخ من به ایشان درباره اظهارات‌شان که در نشست سازمان مجاهدین خلق مطرح کرده‌اند و این سازمان را جایگزین و آلترناتیوی به جای جمهوری اسلامی ایران خوانند؛ این است که آمریکایی‌ها اساساً دارند اشتباه هولناکی می‌کنند».

کیهان خامنه‌ای با عصبانیت از همکاری دولت فرانسه با گردهمایی مقاومت ایران نوشت: «سفیر فرانسه به وزارت‌خارجه احضار شد. اما این اقدام باید زودتر انجام می‌گرفت، نه در پایان نشست ۳روزه سازمان مجاهدین خلق»!

روزنامه حکومتی آرمان نیز نوشت: «ایران اعتراضات زیادی به دولت فرانسه برای برگزاری گردهمایی مجاهدین در پاریس داشت؛ چنان‌که مجلس شاهد اعتراض به برگزاری نشست مجاهدین در پاریس بود»!

به‌رغم تمام تلاشهای مذبوحانه رژیم، این نشست در سطحی بسیار بالا برگزار شد و در ابعاد جهانی، بازتاب پیدا کرد. حضور مقامات سیاسی عالی‌رتبه قدرتهای بزرگ و اقشار مختلف ایرانیان در این همایش کم‌نظیر، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویی‌های رژیم و همپالگی‌های حقیرش بود.

 

علی همتی

 

مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت مجاهد الزاماً آن را تأیید نمی‌کند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46acc130-068d-4814-8dd8-8834fc1b5e73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات