728 x 90

هشدار عفو بین‌الملل، ممانعت از درمان زندانی سیاسی آرش صادقی

زندانی سیاسی آرش صادقی
زندانی سیاسی آرش صادقی

سازمان عفو بین‌الملل، چهارشنبه ۴مهر ۹۶، با انتشار بیانیه‌یی گفت مقامات رژیم ایران با ممانعت از دسترسی زندانی سیاسی آرش صادقی ‌به مراقبتهای درمانی و بی‌اعتنایی به هشدارهای پزشکان، در حال شکنجه دادن این مدافع حقوق‌بشر که از سرطان رنج می‌برد، هستند.

زندانی سیاسی، آرش صادقی که تنها به‌خاطر فعالیت‌های صلح‌آمیز حقوق بشری، توسط رژیم ولایت فقیه به ۱۹سال زندان محکوم شده است، ماه گذشته تشخیص داده شد که به سرطان استخوان مبتلا است.

 

ممانعت از پروسه درمانی، شکنجه محسوب می‌شود

فیلیپ لوتر مدیر تحقیقات شمال آفریقا و خاورمیانه عفو بین‌الملل گفت: «رفتار مقامات ایران در مورد آرش صادقی نه تنها به طرز غیرقابل توصیفی ظالمانه است، بلکه از منظر حقوقی نوعی شکنجه محسوب می‌شود. از ابتدا تا امروز، هر قدم که مقامات زندان، دادستانی و سپاه پاسداران برداشته‌اند در جهت قطع یا ‌محدودکردن دسترسی آرش صادقی به خدمات درمانی حیاتی برای مقابله با سرطان بوده است.»

فیلیپ لوتر افزود: «مقامات ایرانی به‌طور عامدانه آرش صادقی را از مراقبت‌های پزشکی محروم کرده‌اند و به این ترتیب درد و عذاب او را افزایش داده و ظلم ناشی از حکم به‌غایت ناعادلانه او را دو چندان کرده‌اند.»

فیلیپ لوتر گفت: «به خطر انداختن زندگی بیمار با تأخیر در جراحی و جلوگیری از معاینات پزشکی که از سوی مقامات صورت می‌گیرد واقعاً غیرقابل قبول است. متأسفانه این تنها یک نمونه از موارد متعددی است که عفو بین‌الملل ممانعت عامدانه از دسترسی زندانیان به مراقبت‌های پزشکی را مستند کرده است.»

 

هیچ تردیدی نیست که مقامات رژیم ایران عامدانه آسیب می‌رسانند

آرش صادقی باید صبح روز ۳۱شهریور ۹۷طبق قرار قبلی برای معاینه توسط جراحش به بیمارستان منتقل می‌شد. با این وجود، مقامات زندان او را بعد ازظهر آن روز به بیمارستان منتقل کردند که جراح دیگر آن زمان در دسترس نبود.

مدیر تحقیقات شمال آفریقا و خاورمیانه عفو بین‌الملل گفت: «هیچ تردیدی نیست که مقامات رژیم ایران دارند به‌طور عامدانه به سلامت و جان آرش صادقی آسیب می‌رسانند. در اثر این بی‌توجهی اسفناک، دست آرش صادقی به‌شدت عفونت کرده است.»

آرش صادقی در حال حاضر در انتظار نتایج آزمایش‌ هایی است که نشان ‌دهند آیا سرطان محو شده یا گسترش پیدا کرده است. این ممکن است تا دو هفته دیگر طول بکشد و بر این اساس ضرورت انجام یک عمل جراحی دیگر مشخص خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef608ee9-7ca6-4eb4-9d29-175c57ea7f1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات