728 x 90

هشدار آنالنا بربوک نسبت به عادی‌سازی روابط با رژیم اسد

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان
آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه ۲۵اردیبهشت نسبت به عادی‌سازی روابط با رژیم اسد هشدار داد.
وی در دیدار با فیصل بی‌فرحان همتای سعودی خود ضمن تأکید بر نقض حقوق‌بشر توسط رژیم اسد طی سالهای گذشته و استمرار آن افزود: «بیش از ۱۰سال است که چیزی جز خون‌ریزی، رنج انسانی باور نکردنی که به سختی گزارش‌شده است، در سوریه وجود نداشته است».
وی در این دیدار که پیش از نشست اتحادیه عرب که در روز جمعه برگزار می‌شود، با اشاره با هشدار نسبت به عادی‌سازی بی‌قید و شرط با رژیم اسد اضافه کرد: «هر قدمی به سوی اسد باید به امتیازات محکم و قاطعی بستگی داشته باشد».

 

یک گروه دو حزبی از نمایندگان کنگره آمریکا با ارائه لایحه‌ای که روز پنجشنبه ۲۱اردیبهشت خواهان منع دولت آمریکا از به‌رسمیت شناختن بشار اسد به‌عنوان رئیس‌جمهور سوریه شدند.
به‌گزارش رویترز به‌تاریخ ۲۱اردیبهشت، این لایحه که توسط مایکل مک کال؛ رئیس کمیته روابط خارجی کنگره و جو ویلسون، رئیس کمیته فرعی خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی ارائه شد با هدف اعمال تحریم‌ها در هشداری به دیگر کشورهایی است که روابط خود با اسد را عادی می‌کنند.
 

مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز ۲۵فروردین در توئیتی نوشت: «اسد در حال بمباران مردم سوریه و تضعیف ثبات منطقه است. عادی‌سازی اکنون باعث مشروعیت دادن به او به‌عنوان رئیس یک دولت تروریستی [تولیدگر] مواد مخدر شده و باعث استقرار رژیم ایران در سوریه می‌شود. بازگرداندن او به اتحادیه عرب یک خطای راهبردی است و کشورها باید همین حالا از این مسأله عقب بکشند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8dc39a6-ccb3-4eaa-8a64-decd2499e96f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات