728 x 90

برجام، زهرخواران رژيم,اختلافات سیاسی در ایران,

فراخوان روحانی به زهرخوران در همهٴ زمینه ها: «ارتباطات با کشورهای خارجی یک فرصت از لحاظ اقتصادی، علمی و اجتماعی است»

-

سخنرانی آخوند حسن روحانی در قزوین
سخنرانی آخوند حسن روحانی در قزوین
آخوند حسن روحانی روز 7مهرماه 95 در نشست موسوم به سرمایه‌گذاری و توسعه قزوین در استان قزوین برجام را تنها فرصت و راه نجات نظام دانست و گفت: «امروز ارتباطات مقامات ما با کشورهای خارجی یک فرصت بوده و از لحاظ اقتصادی، علمی و اجتماعی حائز اهمیت است. ما از دنیای خارج درست استفاده نکرده‌ایم.»

روحانی با اشاره غیرمستقیم به این‌که حتی دلواپسان هم راهی جز برجام ندارند، افزود: «برخی زمانی می‌گفتند برجام اثری ندارد، اما امروز که آثار برجام را دیده‌اند خود اذعان به آن داشته و می‌گویند چرا آثار آن کم است.»

رئیس‌جمهور آخوندها برای تخطئه خامنه‌ای، به خمینی استناد کرد و گفت: «همان امامی که روزی به رزمندگان می‌گفت ایستادگی کنید و در مقابل دشمن بایستید، زمانی اعلام به پذیرش آتش‌بس کرد، چرا که جنگ دائم معنا ندارد»

روحانی برجام را به داد و ستد تشبیه کرد و افزود: «مذاکرات خارجی همانند یک معاملات تجاری است که در آن کالایی فروخته و یا خریده می‌شود که در آن همه چیز به‌صورت صددرصد محقق نمی‌شود، چرا که اگر هر چیز به‌صورت صددرصد محقق شود دیگر نیازی به مذاکره نیست... 5 یا 6 مسأله است که دوتا شما در مذاکره کوتاه می‌آیید و دوتا طرف مقابل و در دنیای سیاست نیز همین‌طور است». روحانی در ادامه با تمسخر و طعنه به احمدی‌نژاد گفت: «طرف‌های مقابل برای خواندن اعلامیه حضور نمی‌یابند، همان‌طور که سبک دولت قبلی بود؛ باید بدانیم سبک دولت قبلی تا قیامت هم جواب نمی‌دهد».

آخوند روحانی با حمله به باند خامنه‌ای افزود: «این نمی‌شود که برخی بریزند و سفارتخانه‌ها را آتش بزنند و بعد از آن روابط ما نیز آتش بگیرد»
روحانی سپس از توافق FATF دفاع کرد و آن را بخشی از مسیر و راه‌حل دانست و گفت: «هرچه برای حل مسائل پیش می‌رویم یک داستانی به وجود می‌آورند، به‌طوری که ما کشوری هستیم که در نقطه نخست مقابله با تروریسم قرار داریم که یک دفعه FATF را نجس اعلام می‌کنند.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39a5f6c4-e912-4e6e-810c-cbbcf268e908"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات