728 x 90

نیکی هیلی: رژیم ایران از کودکان برای جنگ سوریه استفاده می‌کند

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل ‌متحد عصر روز پنجشنبه ۲۶مهر در جلسه شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه گفت:‌ سپاه پاسداران از دانش‌آموزان برای جنگیدن استفاده می‌کند و آنها را به منطقه اعزام می‌کند.

وی افزود: سپاه پاسداران علاوه بر سرکوب مخالفان در داخل کشور، به نیروهای بسیجی آموزش‌ نظامی برای جنگ می‌دهد.

سپاه پاسداران در جذب کودکان و آموزش آنها برای جنگ در سوریه و حمایت از رژیم ظالم اسد استفاده کرده است. نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت بسیج از مهاجران افغان نیز برای این منظور استفاده کرده است.

 

سی.ان.ان: لیست‌گذاری بسیج سپاه پاسداران و ۲۲شرکت و مؤسسه مالی به‌عنوان «تروریستهایی که به‌طور ویژه نام‌گذاری شده‌اند»

سی.ان.ان. درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه حکومت آخوندی و سپاه پاسداران گزارش داد: خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه، نیروی بسیج سپاه پاسداران... و ۲۲شرکت و مؤسسه مالی مرتبط با آن‌را به‌عنوان «تروریستهایی که به‌طور ویژه نام‌گذاری شده‌اند» لیست‌گذاری کرد.

با این لیست‌گذاری، دارایی‌های بسیج مسدود می‌شود و شهروندان آمریکایی از تجارت با بسیج و مجموعه‌یی از بانکها، شرکتهای سرمایه‌گذاری و مهندسی آن... منع می‌شوند.

 

وال استریت ژورنال ۲۴مهر درباره تحریم‌های جدید علیه رژیم، نوشت: «تازه‌ترین اقدام واشنگتن، مرحله بعدی تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی را آماده می‌کند و یک هشدار به شرکتها و دولتهایی است که هم‌چنان با (رژیم) ایران معامله دارند...

تحریم‌هایی که روز سه‌شنبه اعلام شد، (بسیج) را که توسط گروه‌های حقوق‌بشری محکوم شده و توسط بسیاری از دولتهای غربی از جمله اتحادیه اروپا در لیست سیاه قرار گرفته با شرکتها و مؤسسات مالی مرتبط می‌کند که در اروپا و سراسر جهان دست به تجارت می‌زنند.

هدف این اقدام... علاوه بر افزایش فشار سیاسی بر کشورهای اروپایی و سایر کشورها، همچنین یک هشدار قبل از اجرایی‌شدن مجموعه کامل تحریم‌ها (علیه رژیم ایران) است...

یک مقام ارشد آمریکایی، گفت: «ما تضمین خواهیم کرد که تحریم‌ها، چه از طریق سوئیفت و یا از طرق دیگر، به‌اجرا گذاشته بشوند... اگر معاملات ممنوعه‌یی وجود داشته باشد که از طریق سوئیفت یا هر گونه نهاد دیگری صورت می‌گیرد، تضمین می‌کنیم که تحریم‌های مربوطه با قدرت اعمال بشوند».

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «وزارت خزانه‌داری آمریکا... تحریم‌هایی را علیه گروه شبه‌نظامی (رژیم) ایران همراه با شبکه‌یی از شرکتهایی که آن‌را تأمین مالی می‌کنند، اعمال کرد... این بخشی از کارزار فشار حداکثر اقتصادی علیه (حکومت) تهران است»...

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: «آنچه که امروز مورد تحریم قراردادیم، یک شبکه چند میلیون دلاری است که (روابط) قابل توجهی در اروپا و خاورمیانه داشته است».

 

آسوشیتدپرس نیز در گزارش خود، می‌نویسد: «این تحریم‌ها بخشی از کارزار اقتصادی آمریکا برای وادار کردن (رژیم) ایران به تغییر بنیادین سیاست‌های خود است؛ از جمله در ارتباط با توسعه موشکهای بالستیک، حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه و نقض حقوق بشر».

آسوشیتدپرس ضمن اشاره به بحران اقتصادی رژیم و سقوط بی‌سابقه ارزش ریال، می‌افزاید: «مجلس (رژیم) ایران با امید به جلوگیری از تحریم‌های بیشتر بین‌المللی، به‌تازگی به پیوستن به یک کنوانسیون جهانی برای قطع تأمین مالی تروریسم رأی داد... این لایحه باید برای تبدیل‌شدن به قانون، توسط شورای نگهبان تصویب شود... (رژیم) ایران برای مدتی طولانی از گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان و گروه‌های مسلح فلسطینی که کشورهای غربی آنها را تروریست می‌دانند حمایت کرده است؛ پیوستن به سی.اف.تی. بعید است از ادامهٔ حمایت (رژیم) ایران از چنین گروه‌هایی جلوگیری کند».

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3f6fa40-3464-4a1c-a377-2a36fc650cee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات