728 x 90

نگرانی از کنش «کانون‌های شورشی، تنها امید»

کانونهای شورشی رای من سرنگونی
کانونهای شورشی رای من سرنگونی

آه و ناله خامنه‌ای از دشمنانی بلند است که انتخابات را فرصتی شمرده تا از نظام و شورای نگهبان او انتقام بگیرند: «این فرصت را مغتنم شمرده‌اند برای این‌که انتقام بگیرند از شورای نگهبان» (سایت خامنه‌ای ۷ خرداد ۱۴۰۰).

خامنه‌ای می‌خواست با اهرم شورای نگهبان موانع یکدست کردن نظام را از بین ببرد و خط انقباض را پیش ببرد و در این رابطه گفت: «شورای نگهبان دشمنانی دارد دشمنانی جدی دارد» (همان منبع).

اما حسن خمینی نوه خمینی ملعون با لگدی به خامنه‌ای گفت: «نمی‌شود تو برای من منتخب کنی و به این رأی بده» (سایت عصر ایران ۱۰خرداد ۱۴۰۰).

پیش از این نیز نوه خمینی ملعون در یک موضع‌گیری دیگر علیه شورای نگهبان گفت: «شورای نگهبان بار دیگر در اعلام صلاحیت کاندیداها روشی را پیش گرفت که حتی اعضای خود و دیگر کاندیداها را نتوانست قانع کند، چه رسد به امثال بنده و قشر وسیعی از جامعه » (روزنامه ایران ۶ خرداد ۱۴۰۰).

در این رابطه «مجمع روحانیان مبارز» هم نوشتند: «تصمیم شورای محترم نگهبان با صرف‌نظر از هر نیّت و انگیزه‌ای که در پشت آن بوده است بدون تردید ضربه هولناکی به اعتبار نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشور زده است». (روزنامه ستاره صبح ۱۲خرداد ۱۴۰۰)

محسن پزشکیان یکی از عناصر رد صلاحیت شده و عضو مجلس ارتجاع هم گفت: «شورای محترم نگهبان شاخص‌ها را اعلام بکند مردم بفهمند که گیر کجا است؟» (خبرگزاری مجلس ۱۰خرداد ۱۴۰۰).

ابراهیم عزیزی عضو مجلس ارتجاع سخنان پزشکیان را ظلم به نظام تلقی کرد و در جواب او گفت: «آقای پزشکیان شما از ظلم در نظام اسلامی گفتید» (همان منبع).

محمد وحیدی یک عضو دیگر مجلس ارتجاع سخنان پزشکیان را خلاف نظر خامنه‌ای به‌عنوان فصل‌الخطاب دانست و گفت: «آنچه که همه ما قبول داریم و حتماً به آن باور داریم فرمایشات و فصل‌الخطابش فرمایشات حضرت آقا است» (همان منبع).

برای نجات خامنه‌ای از زیر آوار حملات خودیها آخوند علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: «شما براداران و خواهران از هر کسی شنیدید گفت رهبری معصوم نیست این حرف دنباله‌اش رویارویی با پیغمبراست».

این پاسخ مهره‌هایی است که در وحشت از خشم مردم گفتند هنجار شکنی در جامعه ارزش است.

محمدرضا مرندی یکی از مهره‌های باند خامنه‌ای در دانشگاه موسوم بهشتی (دانشگاه ملی) در مصاحبه با تلویزیون رژیم گفت: «خیلی‌ها فکر می‌کنند هر کسی هنجار شکنانه‌تر حرف برند این آزادتر است. یک کسی که ساختار شکنانه حرف نمی‌زند فکر می‌کنند این آزاد منش نیست» (تلویزیون جام جم ۸خرداد ۱۴۰۰).

اما واقعیت این است که هیچیک از مهره‌های نظام که علیه باند غالب ادا و اصول‌های به‌اصطلاح اصلاح طلبانه درمی‌آورند، هدفشان هنجار شکنی نیست بلکه در جهت نجات نظام از دست مردم هنجار شکن و جریان برانداز است، مردمی که در قیامهای سالهای اخیر شعار دادند اصلاح‌طلب اصول‌گرا دیگه تمام شد ماجرا.

بی‌دلیل نیست که محسن پزشکیان اذعان کرد: «مردم پشت سرما حرف‌های خوبی نمی‌زنند، مقصریم و باید رفتارمان و نگاهمان را اصلاح کنیم و گرنه این مملکت در خطر است» (همان منبع).

البته تنها پزشکیان نیست که نگران خطر قیام مردم است، بلکه بسیاری از رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی این روزها به این موضوع اعتراف می‌کنند، به‌نحوی که پاسدار اشتری مجبور شد به صحنه بیاید.

او برای مردم هنجار شکن و «جریان معارض (بخوانید برانداز)» خط و نشان کشید و ادعا کرد که نیروی سرکوبگر تحت‌امرش نسبت به طرح و برنامه «جریانهای معارض از جمله جریان نفاق (بخوانید مجاهدین) اشراف دارد». (سایت انتخاب ۹ خرداد ۱۴۰۰)

پیش از این نیز او در یک موضع‌گیری دیگر در ارتباط با هنجارشکنان انتخاباتی و کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، گفت: » رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان، مطالب را کامل فرمودند و تکلیف همه را مشخص کردند و پلیس و دستگاه قضایی، طبق قانون با هر کسی که تخلف کند، برخورد خواهد کرد. (خبرگزاری فارس ۷ خرداد ۱۴۰۰)

 

رئیس کل دادگستری استان گیلان هم نگران معاندان در زمان انتخابات است که می‌خواهند «امنیت فضای مجازی» را به هم بزنند و مردم را «دعوت به تجمع مقابل اماکن دولتی کنند». (خبرگزاری ایرنا ۱۰ خرداد) ۱۴۰۰

معاندانی که «از مرزهای خارج کشور مدیریت می‌شوند» و افرادی که «در مرزهای خارج کشور» علیه نظام فعالیت می‌کنند و مردم را دعوت به تجمع می‌کنند، کسانی هستند که پیش از این بارها رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی آدرس آنها را در قرارگاه اشرف۳ در تیرانا پایتخت آلبانی دادند.

سایت بولتن نیوز وابسته به وزارت اطلاعات در مورد فعالیت‌های مجاهدین و کانون‌های‌شورشی علیه نظام و انتخابات قلابی آن نوشت: «مجاهدین همواره سعی داشته‌اند صندوق رأی رژیم را بی‌اثر جلوه دهند و همواره هم «تلاش خود را بر همین خط ناامید سازی مردم از صندوق رأی قرارداده» و «محتوای تولیدشده توسط عوامل این فرقه در آلبانی از جمله عکس نوشته‌ها، کاریکاتورها، کلیپ‌ها و یادداشتها همگی بر همین مسأله تمرکز کرده‌اند که اساساً صندوق رأی در جمهوری اسلامی هیچ نتیجه‌یی در برنداشته و انتخابات در ایران بر زندگی و آینده مردم اثرگذار نبوده و نیست» (بولتن نیوز ۹خرداد ۱۴۰۰).

 

اما به‌رغم این همه آه و فغانهای سران رژیم و به‌رغم هارت و پورت‌های سرکرده‌های انتظامی و امنیتی در تهدید هنجارشکنان، براندازان و تحریم کنندگان سیرک انتخابات، مردم ایران به این خیمه‌شب‌بازی نه می‌گویند و سیلی محکمی بر بناگوش خامنه‌ای، سایر سردمداران نظام و سرکردگان نیروهای سرکوبگر می‌زنند.

علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی نگران «موج القایی» رأی من سرنگونی و موج القایی جریان برانداز است: «ما یک مسائلی هم چند روز هست من با آن مواجه شدم دارم می‌شنوم یک موج القایی هم دارد شروع می‌شود که با یک فرافکنی از عدم مشارکت احتمالی مردم در انتخابات» (خبرگزاری ایرنا ۱۱خرداد ۱۴۰۰).

بی‌دلیل نیست که سردمداران رژیم نگران انتقام دشمنی هستند که به‌رغم همه خطرات و تهدیدها، مدتهاست که شبکه گسترده‌یی از کانون‌های شورشی و هواداران وابسته به آنها در بسیاری از شهرهای ایران از طرق مختلف کارزارهای گسترده تحریم سیرک انتخاباتی و کارزار رأی من سرنگونی را راه انداخته‌اند.

مقاومتی سازمان‌یافته و کانون‌های‌شورشی جان بر کفی که سایت بولتن نیوز ضمن اذعان به فعالیت روزمره آنها در راستای سرنگونی نظام به اقداماتشان در زمینه افشای انتخابات نمایشی و کاندیداهای ضدمردمی آن هم اعتراف کرد و نوشت: «در چنین شرایطی فقط و فقط کانون‌های‌شورشی تنها امید آنها (مجاهدین اشرف سه) برای هر گونه کنش میدانی در ایران است. کانون‌های‌شورشی یا همان نوجوانان فریب خورده‌ای که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت تأثیر سرپل‌های مجاهدین در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند» (همان منبع).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/876ce1b7-5aa9-4f44-86b5-a97f7161163b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات