728 x 90

نورمن رول: اگر رژیم ایران به تسلیحات پیشرفته دسترسی پیدا کند از گروههای نیابتی‌اش حمایت می‌کند

نورمن رول، از مدیران سابق اطلاعاتی امریکا
نورمن رول، از مدیران سابق اطلاعاتی امریکا

نورمن رول، از مدیران سابق اطلاعاتی آمریکا در امور ایران می‌گوید اگر رژیم ایران به تسلیحات پیشرفته دسترسی پیدا کند از گروههای نیابتی‌اش حمایت می‌کند.

نورمن رول این سخنان را در یک جلسه مجازی که روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد توسط اتحاد علیه ایران هسته‌یی با موضوع انقضای تحریم تسلیحاتی رژیم ایران برگزار شد، مطرح کرد.

وی هم‌چنین گفت: «ایران بارها قصد خود برای مدرن‌سازی سامانه‌های نظامی‌اش را، به‌خصوص در زمینه‌های قدرت هوایی، موشکی، پدافند هوایی، و توانایی‌های دریایی بیان کرده است. وقایع هم ایران را در این جهت پیش رانده است. کاستی‌های نظامی ایران آن کشور را ناچار کرده که در جریان درگیریهای سوریه به نیروهای نظامی روسیه اتکا کند».

وی در ادامه افزود: «هر دو جنگ سوریه و یمن تجربه‌هایی در اختیار ایران گذاشته، که نشان داد سپاه پاسداران و ارتش آن کشور چنان‌چه سلاحهای پیشرفته‌تری داشته باشند می‌توانند بهتر از گروه‌های نیابتی‌شان حمایت کنند».

ورمن رول در مورد تخطی رژیم ایران از قطعنامه‌های سازمان ملل گفت: رژیم ایران «گروه‌های نیابتی خود را به موشک و انواع مختلفی از سیستم‌های تسلیحاتی مجهز کرده است. این کارزار گسترش تسلیحاتی، نه تنها شدت درگیریهای منطقه‌یی را افزایش داده، بلکه بر غیرنظامیان بیگناه، از یمن گرفته تا سوریه، تاثیر منفی دوچندان داشته است».

لازم به توضیح است که در این جلسه جو لیبرمن، سناتور سابق و از بنیانگذاران اتحاد علیه ایران هسته‌یی، برایان هوک، نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران، نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد نیز حضور داشتند. (سایت اتحاد علیه ایران هسته‌ای)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c359cb5-e636-42dd-bd10-7fc6b1c2a0b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات