728 x 90

نماینده اتحادیه اروپا در شورای امنیت: ما از ایران می‌خواهیم که بلادرنگ به اجرای کامل تعهدات خود بازگردد

اولوف اسکوگ، رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان ملل
اولوف اسکوگ، رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان ملل

اولوف اسکوگ، رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان ملل به‌نمایندگی از نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی در سخنانی که روز گذشته ۹تیر در جلسه شورای امنیت بیان کرد از رژیم ایران خواست که در زمینه برنامه هسته‌یی بلادرنگ به اجرای کامل تعهدات خود بازگردد.


وی در سخنان خود ضمن اعلام پایبندی و تعهد اتحادیه اروپا به برجام اضافه کرد: «ما هم‌چنان نسبت به ادامه انباشت اورانیوم غنی شده با غنای پایین توسط ایران بیش از محدویتهای برجام عمیقاً نگران هستیم. در حال حاضر، ایران تنها کشور بدون سلاح اتمی است که اورانیوم غنی شده تا شصت درصد تولید می‌کند. هم‌چنین ادامه تحقیق و توسعه ایران با سانتریفوژهای پیشرفته و هم‌چنین فعالیت‌هایی با فلز اورانیوم نگرانی ویژه‌یی ایجاد می‌کند. این فعالیت‌ها با برجام مغایرت دارد. این اقدامات هم‌چنین نگرانی‌های جدی درباره عدم گسترش سلاحهای هسته‌یی برمی‌انگیزد، خصوصاً پس از تصمیم ایران در مورد تعلیق اجرای پروتکل الحاقی و شروط شفافیت برجام، که دسترسی آژانس انرژی هسته‌یی بین‌المللی را به اطلاعات مهم در مورد برنامه هسته‌یی ایران به‌طور چشم گیری کاهش داده است. ما از ایران می‌خواهیم که این فعالیت‌ها را به‌حالت اول برگرداند و بلادرنگ به اجرای کامل تعهدات خود بازگردد.
همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بسیار مهم است. اقدامات ضروری برای راستی‌آزمایی و نظارت از جمله اقدامات شفافیت پیش‌بینی شده در برجام باید احیا شود. علاوه بر این، ایران باید در مورد چهار مسأله باقی مانده مربوط به پادمان که به توجه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌رسانده شده است، با این آژانس به‌طور کامل و سریع همکاری کند و شفاف سازیهای ضروری را بکند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61681bf0-2369-4606-8879-369c2c2d2077"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات