728 x 90

نقض تحریم‌ها علیه رژیم ایران توسط بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان

بایننس
بایننس

روز دوشنبه ۲۰تیرماه، به گزارش خبرگزاریها، تحقیقات رویترز نشان می‌دهد بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، به‌رغم تحریم‌های آمریکا و ممنوعیت تجارت در ایران، سالها به پردازش معاملات مشتریان خود در ایران ادامه داده است.

آمریکا در سال٢٠١٨ تحریم‌هایی را که سه سال پیش‌تر به‌عنوان بخشی از توافق هسته‌یی رژیم ایران با قدرتهای جهان به‌حالت تعلیق درآمده بود را دوباره اعمال کرد.

در نوامبر همان سال، بایننس به معامله گران در ایران اطلاع داد دیگر به آنها خدماتی نخواهد داد و به آنها گفت حساب‌های خود را نقد کنند.
اما هفت تاجر به خبرگزاری رویترز گفته‌اند این ممنوعیت را نادیده گرفتند. آنها تا سپتامبر سال گذشته به استفاده از حساب‌های بایننس خود ادامه دادند و تنها پس از این‌که صرافی ضوابط چکهای ضدپولشویی را تشدید کرد، دسترسی خود را از دست دادند. تا آن زمان مشتریان می‌توانستند فقط با یک آدرس ایمیل ثبت نام کنند.
حساب‌های لینکدین ١١ ایرانی دیگر حاکی از آن است که آنها نیز حتی پس از بازگشت تحریم‌ها در سال٢٠١٨ هم‌چنان به مبادله ارز دیجیتال از طریق بایننس ادامه دادند.

به گفته وکلا و کارشناسان، ساختار این صرافی به گونه‌ای است که آن را از تحریم‌های مستقیم آمریکا مبنی بر ممنوعیت شرکت‌های آمریکایی از تجارت در ایران محافظت می‌کند. اما بایننس ممکن است مشمول تحریم‌های ثانویه شود که هدف از آنها ممانعت شرکت‌های خارجی از انجام معاملات با نهادهای تحت تحریم یا کمک به ایرانیان برای دور زدن تحریم‌های تجاری آمریکا است.

صرافی بایننس در صنعت ۹۵۰میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال یکه‌تازی می‌کند و به ١٢٠میلیون کاربر خود مجموعه‌ای از سکه‌های دیجیتال، مشتقات، و رمز غیرقابل معاوضه ارائه می‌دهد و ماهانه معاملاتی به ارزش میلیاردها دلار پردازش می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb2b2020-de98-47ac-b56d-36645aaa0f8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات