728 x 90

نقش مافیای مداحان در حفظ سلطنت خامنه‌ای

خامنه‌ای و مداحان
خامنه‌ای و مداحان

«... در مملکت به خواست خود حکم می‌رانند و راه رسوایی و پستی را برای خود هموار می‌کنند. بر خدای جبار گستاخی کرده و زشتی و شرارت را پیروی می‌کنند. در هر شهری گوینده‌یی از جانب خود بر منبر دارند و این سرزمین پایمال آنان است‌، و بر همه جای آن دست گشاده‌اند. مردم بردهٔ آنها و در اختیار آنهایند و هر دستی که بر سرشان بکوبند‌، دفاع نتوانند کرد» (از سخنرانی امام حسین در منی)

***

خامنه‌ای برای حفظ سلطنت مطلقهٔ علاوه بر بهره‌جویی از سینما، تلویزیون و نشر کتاب و نیز ترتیب دادن مجلس‌های آن‌چنانی برای شاعران درباری، دست به ایجاد شبکه‌یی گسترده از مداحان حکومتی زده است. طول و عرض این مافیا اگر از سایر انحصارها و هولدینگ‌های غارتگر وابسته به بیت او بیشتر نباشد، کمتر نیست.

در نگاه خامنه‌ای مداحی یک هنر منحصر به‌فرد است و هویت مستقل دارد. هویتی که می‌تواند هم دانش‌آموز معصوم را از پشت نیمکت مدرسه به میدان مین برساند و هم بسیاری از خودیها را به عشق حرم در سوریه به کشتار کودکان سوری مشغول کند. اینها همان لباس شخصی‌ها هستند که در جریان قیامهای ۸۸ و ۹۶ و ۹۸روز با چاقو سرمی‌بریدند و شب با مداحی و جوسازی پاسداران را برای کشتار آماده و تجهیز می‌کردند.

خامنه‌ای در بهمن ۱۴۰۰ در دیدار با مداحان به صراحت گفت: «در مورد مدّاحی دو سه نکته من عرض می‌کنم که مربوط به شما عزیزان ما است: یکی این‌که همین طور که عرض کردیم مدّاحی یک هنر منحصر به‌فرد است؛ یعنی ما شبیه این را نداریم در جاهای دیگر. جاهای دیگر، ابتهال و از این چیزها هست امّا با مدّاحی فرق دارد؛ مدّاحی یک هویّت دیگر و یک حقیقت دیگری است و گفتیم نوع رابطه‌ٔ مخاطب این هنر و هنرمند، یک نوع خاصّی از رابطه است... یک نکته‌ٔ دیگر این است که مدّاحان در قضایای مهم خوش درخشیدند؛ در دفاع مقدّس خوش درخشیدید، در دفاع از حرم خوش درخشیدید، در فتنه‌ٔ ۸۸ خوش درخشیدید، در قضایای گوناگون همین طور؛ مدّاحها امتحان خوبی دادند» (سایت خامنه‌ای ـ ۳بهمن ۱۴۰۰)

 

سابقهٔ مداحی و مداحان در سلطنت خامنه‌ای

ضرورت توجه به مدح و مداحی و کارکرد آن، در راستای پیشبرد اهداف استبداد دینی، به‌طور خاص به دوران جنگ حاکمیت آخوندی با عراق برمی‌گردد. در آن برهه کارچرخانان جنگ با استفاده از نوحه‌ها و مداحی‌های پاسدار آهنگران، کودکان را از مدرسه به جبهه‌های جنگ کشانده و با تهییج، اغفال و تخدیر و پتو پیچ کردن، آنان را به‌عنوان پیشقراولان مرگ، وادار به عبور از روی میدانهای مین عراق می‌کردند.

این صنعت دجالگری و اغفال، با روی کار آمدن ولی‌فقیه یک‌شبه، رونق جدیدی پیدا کرد. علی خامنه‌ای خود یک روضه‌خوان دو پولی بود و به‌خوبی می‌دانست که از این طریق می‌تواند روی احساسات اقشار خام و فاقد آگاهی لازم اجتماعی و سیاسی تأثیر گذاشته و آنها در راستای اهداف خود به حرکت درآورد.

کپی‌برداری از سبک ترانه‌های رایج ایرانی و استفاده از آهنگ‌های بازاری و مهیج و ملودیهای جا افتاده و سوار کردن شعرهای هدفدار و سیاسی روی آنها، به قصد تحریک احساسات و تأثیرگذاری روی نوجوانان و جوانان و جذب آنان به سمت حاکمیت آخوندی، از عوامل رشد مداحی در بیت خامنه‌ای شد.

خامنه‌ای از آنجا که در بین آخوندها پایگاه قرص و محکم و درست و حسابی نداشت و نتوانست طیف سنتی واعظان و صاحبان منبر را به سوی خود جذب کند، برای پر کردن این خلأ بیشتر به سمت مداحان روی آورد.

رئیس مافیای مداحان دربار خامنه‌ای، منصور أرضی است، او با ایجاد یک حلقه نزدیک به خود، هستهٔ تشکیلات مداحی را بنیان گذاشت؛ . سعید حدادیان، محمود کریمی و محمدرضا طاهری از جمله نفرات اولیهٔ این هسته بودند. به‌تدریج این تشکیلات گسترش بسیار سریعی پیدا کرد، به‌طوری‌که خبرگزاری مهر در اسفند ۹۲ در مورد تعداد مداحان نوشت: «رئیس کانون مداحان کشور می‌گوید بیش از ۵۶هزار و ۴۳۲مداح مرد شناسایی شده است»

اشاعهٔ فرهنگ لمپنی و ادبیات نازل و آلوده به جاهلیت و خرافهٔ آخوندی از خصوصیات دیگر این نوع مداحی‌های مشمئز کننده است.

 

زندگی لاکچری مداحان

مداحانی که به دایرهٔ بیت خامنه‌ای نزدیکترند از قبل صله‌ها و عطایای او به آلاف و الوف رسیده و زندگی لاکچری دارند.

آنها برای هر شب مداحی بوزینه‌وارشان، میلیونها تومان مزد می‌گیرند. به این نمونه‌ها فقط در سال۹۵ توجه کنید: (یادآوری این‌که قیمت دلار در سال۹۵ کمتر از ۴هزار تومان بود)

روزنامهٔ حکومتی آرمان ۲۵مهر ۹۵ محمد غرضی:

«شنیده‌‎ام که برخی مداحان شبی ۱۵میلیون برای روضه‌خوانی یا مداحی دریافت می‏‌کنند. من یک سؤال دارم. این ۱۵میلیون را چه کسی به دست آورده که حاضر است به مداحان برای عزاداری پرداخت کند؟ به‌طور مثال ۱۵میلیون برای هر شبی از دهه محرم می‌شود ۱۵۰میلیون تومان. من نمی‎دانم چه کسی این پول‌ها را به مداحان پرداخت می‎کند!»

سایت یورونیوز۱۸مهر ۱۳۹۵:

«انتشار تصاویر چهار برگه چک ۲۰میلیون تومانی در وجه چهار مداح مشهور و سیاسی، در آستانه ماه محرم موضوع تجارت مداحی را در فضای عمومی مطرح کرده است.

به گزارش گاردین تجارت مداحی در ایران به‌طور رسمی ۵۲هزار مداح را شامل می‌شود که از مبلغ ۵۰هزار تومان تا چندین میلیون تومان برای هر جلسه مداحی دریافت می‌کنند. گاردین می‌گوید که هزینه مداحان تلویزیونی برای هر جلسه حدود ۱۵میلیون تومان است و در گزارش خود از محمود کریمی نام می‌برد که برای سه روز مداحی حدود ۴۵میلیون تومان دریافت کرده است. با این حساب نباید چک‌های ۲۰میلیونی در حوزه تجارت مداحی موضوعی شگفت‌انگیز تلقی شود و به‌نظر می‌رسد برای مداحان مشهور مبالغی معمولی بحساب می‌آید».

مداحان هر چه بیشتر به هستهٔ اصلی قدرت یعنی بیت خامنه‌ای نزدیک‌تر می‌شوند از اختیارات بیشتری برخوردار می‌گردند. در بررسی داده‌های مربوط به آنان متوجه ارتباطشان با پرونده‌های هفت‌تیر کشی و فساد اقتصادی می‌شویم. اما مأموریت اصلی مافیای مداحی سازماندهی لباس‌شخصی‌ها برای سرکوب مردم در حرکات اعتراضی و قیام‌ها می‌باشد. هم‌چنان که خامنه‌ای به‌وضوح خطاب به مداحان گفت: «مدّاحان در قضایای مهم خوش درخشیدند؛ در دفاع مقدّس خوش درخشیدید، در دفاع از حرم خوش درخشیدید، در فتنه‌ٔ ۸۸ خوش درخشیدید، در قضایای گوناگون همین طور؛ مدّاحها امتحان خوبی دادند» (سایت خامنه‌ای ـ ۳بهمن ۱۴۰۰)»

 

فساد، دجالگری و جنایت ویژگی بارز مافیای مداحی

بیت خامنه‌ای مرکز فساد، جنایت، غارت و چپاول است. فاسدترین و کثیف‌ترین لات و لوتها، لشکر حفظ خامنه‌ای و رژیمش هستند. تخت ولایت فقیه و آن منبر ریایی سلطنتش با همین نیروها حفظ می‌شود. چرخ این نظام، با دست همین لات و لوتهای فاسد می‌چرخد! هم‌چنان که هیتلر با کمک نیروهای اس اس و شاه با دستیاری کمک افرادی مثل شعبان بی‌مخ مخالفتها را فرومی‌نشاندند ولی‌فقیه هم پشتش به امثال شعبان بی‌مخ گرم است.

خامنه‌ای برای هر گونه سرکوب و هر گونه فساد و چپاول به فاسدترین لات و لوتهای جانی دست باز می‌دهد. چرا که این لات و لوتهای کثیف، هم ابزار سرکوب رژیم‌اند هم ابزار چپاولگری، و هم ابزار دجالگری.

دور نیست روزی که این تشکیلات عریض و طویل و منفور با سرنگونی بیت فاسد خامنه‌ای برچیده شود و پدیدهٔ نفرت‌انگیز مداحی برای همیشه از فرهنگ ایران‌زمین رخت بربندد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c76ce31d-f75a-4bd7-8de5-6f9cc0a7477d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات