728 x 90

بررسی اقدامات «ستیزه جویانه» رژیم ایران در اجلاس رؤسای ستاد ارتشهای عربی و غربی در ریاض

نشست امنیتی و دفاعی روسای ستاد ارتش‌های عربی و غربی در ریاض
نشست امنیتی و دفاعی روسای ستاد ارتش‌های عربی و غربی در ریاض

روز دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸ نشست مشترک رؤسای ارکان ارتش‌ کشورهای عضو شورای همکاری خلیج و تعدادی از کشورهای  به‌منظور تأکید بر محافظت از امنیت دریانوردی و هوانوردی، بررسی اقدامات «ستیزه‌جویانه» رژیم ایران و مشارکت با توانایی‌های مطلوب برای محافظت از امنیت و ثبات منطقه در ریاض برگزار شد.

 

در این نشست کشورهای شامل مصر، اردن، پاکستان، انگلستان، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، کره جنوبی، هلند، ایتالیا، آلمان، نیوزیلند و یونان شرکت داشتند.

 

رئیس ستاد کل عربستان سعودی هدف این کنفرانس را بررسی چالشها، تهدیدها، مسائل امنیتی و دفاعی اعلام کرد که کشورهای منطقه حاوی ۳۰٪از صادرات انرژی در جهان، و در بر گیرنده ۲۰٪ از آبراه‌های تجاری جهان که معادل ۴٪ از درصد تولید ملی جهان است، با آن مواجه هستند.

وی گفت: نشست امروز با هدف رسیدن به بهترین راه‌ها برای فراهم کردن توانایی‌های نظامی مشترک جهت تأمین حفاظت برای تأسیسات حیاتی و حساس برگزار می‌شود زیرا که منطقه هم‌چنان با بحرانهای ادامه‌داری مواجه است، از زمان به قدرت رسیدن رژیم ایران که مبتنی بر اصل صدور انقلاب(ارتجاع) به کشورهای دیگر و خروج از عرف‌ها، توافق‌ها و معاهدات بین‌المللی استوار است و می‌کوشد تا فتنه و آشوب را با کاربرد فرقه‌گرایی مذهبی و دینی در خدمت به اهداف سیاسی خود گسترش داده و با کمک به گروه‌ها، بازوها و عناصر وابسته به خود، هم‌چنین تشکیل (احزاب و گروه‌های شبه‌نظامی) وابسته که از آن پیروی مطلق دارند امنیت و ثبات را در تعدادی از کشورهای منطقه برهم بزند.

ارتشبد ستاد فیاض بن حامد الرویلی افزود  این کنفرانس در جهت تأکید بر مشارکت برای محافظت از این تأسیسات مهم رسیده و عدم تکرار چنان حملات مشابهی را تضمین کند. او هم‌چنین از همگان خواست  به‌طور فعال در تقویت توانایی‌ها و امکانات مقابله با تهدیدهای ایران و بازوهای آن در منطقه مشارکت کنند.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس هم‌چنین از نمایشگاه جانبی آن بازدید کردند که طی آن از حمله و آسیب‌هایی که تأسیسات حیاتی در سعودی در معرض آن قرار گرفته است، مطلع شدند.

در این نمایشگاه هم‌چنین موشکهای بالستیک و پهپادهای ایرانی که رهگیری و منهدم شده است در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت و تصاویری نیز برای معرفی ابزارهای «تروریستی» ایران که برای برهم زدن منطقه به کار می‌رود به نمایش گذاشته شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74ebb783-046e-470d-84a1-94984f9cf841"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات