728 x 90

نامه تعدادی از جمهوری‌خواهان کنگره به بایدن برای توقف مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

بدنبال حمله پهپادی رژیم آخوندی به پایگاه آمریکایی التنف در سوریه، تعدادی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره با ارسال نامه‌یی به کاخ‌سفید خواهان توقف مذاکرات آمریکا با رژیم ایران شدند

این نامه توسط ۱۷ قانون‌گذار جمهوریخواه آمریکا به رهبری برایان استیل امضا شده است.

برایان استیل روز جمعه ۱۴آبان متن این نامه را در سایت رسمی خود منتشر کرده که می‌گوید این نمایندگان کنگره نسبت به حمله پهپادی ۲۸مهر رژیم ایران به پایگاه آمریکایی در سوریه نگرانی دارند.

این نامه در ادامه می‌افزاید بنا بر گزارش ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا حمله پهپادی اخیر رژیم ایران به پایگاه «تنف» در سوریه که میزبان ۲۰۰نیروی نظامی آمریکا است «عامدانه و هماهنگ» بوده است.

قانونگذاران آمریکایی در ادامه گفته‌اند که در حالی که رژیم ایران حملات خود به نیروها و متحدان آمریکا در خاورمیانه را ادامه می‌دهد، در حال افزایش فعالیت‌های هسته‌یی خود نیز است: این تهدیدات ادامه دارد و دولت شما (جو بایدن) با لغو تحریم‌ها در حال تضعیف توانایی آمریکا برای مبارزه با حکومت ایران است.

آسوشیتدپرس روز دوشنبه سوم آبان به‌نقل از مقامات ایالات متحده بدون اشاره به نام آنها گزارش داد که واشنگتن معتقد است رژیم ایران امکان این حمله را فراهم آورده و عامل آن بوده، اما پهپادها از ایران پرواز نکرده‌اند.

این مقامات اضافه کردند که تصور می‌کنند این حمله با پنج فروند پهپاد مملو از مواد منفجره انجام گرفت و پهپادها هم پایگاه تنف را که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند هدف قرار دادند و هم مواضع نیروهای اپوزیسیون سوریه.

این نمایندگان می‌گویند در حالی که تنشها در خاورمیانه در سطح بالایی است، ادامه مذاکرات برای لغو تحریم‌های رژیم ایران و گفتگو با حکومتی که بزرگترین حامی مالی تروریسم و حمله کننده به نیروهای ما است، ارسال «پیامی خطرناک» به دوستان و دشمنان واشنگتن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/244a9440-5134-482d-be6f-0ecb887e3c9d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات