728 x 90

مورگان اورتگاس: رژیم اراذل در تهران مستمراً زنان، اقلیتها و مدافعان حقوق‌بشر را سرکوب کرده‌اند

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

مورگان اورتگاس در جلسه توجیه مطبوعاتی وزارت‌خارجه آمریکا به فریبکاری و نقض قولهای رژیم در سطح بین‌المللی و نقض حقوق‌بشر مردم ایران پرداخت. وی گفت: رژیم ایران در رابطه با تضمینهایی که به اتحادیه اروپا داد، فریبکاری کرد و گفت که کشتی آدریان دریا نفت را به رژیم جنایتکار اسد منتقل نخواهد کرد. رژیم ایران قول خود را نقض کرد و به‌نظر می‌آید قصد دارد که به اعمال وحشیانه رژیم اسد علیه مردم سوریه سوخت رسانی کند. مردمی که کماکان با خشونت، مرگ و ویرانی گسترده مواجه هستند. حمله ادامه‌دار رژیم اسد به ادلب یک نمونه دیگر است. این با روندی از دروغگوییهای رژیم به مدت ۴۰سال همخوان است.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا افزود: فریبکاری و قولهای نقض شده آنها هدفش فقط جامعه بین‌المللی نیست بلکه علیه مردم ایران هم هست. به‌رغم وعده‌هایی مبنی بر جامعه‌ای بهتر، اراذل در تهران مستمراً زنان، اقلیتها و مدافعان حقوق‌بشر را سرکوب کرده‌اند.

اورتگاس در ادامه گفت: کارزار فشار حداکثری ادامه دارد. وزیر پمپئو ۱۲خواسته مطرح کرد که رژیم ایران به چه ترتیب باید رفتار کند تا به جامعه کشورهای برگردانده شود. وزیر پمپئو با منوچین روز سه‌شنبه در کاخ سفید بودند. از وی سؤال شد آیا رئیس‌جمهور [ترامپ] با روحانی ملاقات خواهد کرد. و رئیس‌جمهور در موارد متعددی گفته است، حداقل در چند ماه گذشته شنیده‌ایم که این حرف را زده است. وی گفته است که حاضر است با هر کس ملاقات کند، از جمله روحانی در رابطه با رفتار بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه، موشکهای بالستیک آنها، مسیر آنها به سمت سلاح اتمی.

 

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا خشم خود را از خودسوزی و درگذشت سحر خدایاری ابراز کرد.

مورگان اورتگاس در توئیت خود نوشت: متأسف و خشمگین شدیم از این‌که اطلاع پیدا کردیم که سحر خدایاری، بعد از این‌که در اعتراض به تبعیض رژیم ایران علیه زنان خودسوزی کرد، درگذشت.. تبعیض علیه زنان از جمله در رویدادهای ورزشی. سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا تأکید کرد: ما از مبارزه مردم ایران علیه این رژیم سرکوبگر حمایت می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e38b096-491b-42c4-9dba-b0576c2660af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات