728 x 90

مقامهای لبنانی پیشنهاد جواد ظریف برای دریافت سامانه موشکی از این رژیم را رد کردند

مقامهای لبنانی پیشنهاد جواد ظریف برای دریافت سامانه موشکی از این رژیم را رد کردند
مقامهای لبنانی پیشنهاد جواد ظریف برای دریافت سامانه موشکی از این رژیم را رد کردند

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه ۲۱ بهمن ۹۷ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه رژیم ایران در سفر به لبنان و در فرودگاه این کشور درباره مسأله تحویل تجهیزات نظامی و سامانه پدافند هوایی به لبنان گفت:

«در صورتی که دولت لبنان بخواهد، ایران آماده همکاری با این کشور در همه زمینه‌ها است».

وزیر امور خارجه رژیم ایران هدفش از این سفر را اعلام همبستگی با لبنان و همچنین اعلام آمادگی برای همکاری در تمامی زمینه‌ها با این کشور مطرح کرد.

از سوی دیگر سعد حریری نخست‌وزیر لبنان که در نشست جهانی سران دولتها در دبی حضور دارد در تقابل با پیشنهاد رژیم ایران تأکید کرد: «ارتش لبنان برنامه‌یی ویژه برای همکاری با ایالات متحده و دوستانش دارد».

وی افزود: «آنچه از نیت ایران برای مسلح سازی ارتش لبنان گفته می‌شود، تنها حرف است نه بیشتر».

لازم به یادآوری است که چند سال قبل نیز میشل عون رئیس‌جمهوری کنونی لبنان که هم‌پیمان حزب‌الله است، پس از مذاکراتی با ایران، پیشنهاد مشابهی برای دریافت تجهیزات نظامی از رژیم ایران برای ارتش لبنان مطرح کرد، اما سعد حریری که آن زمان هم نخست‌وزیر لبنان بود و هم‌پیمانانش، این پیشنهاد را رد کردند.

گفتنی است که سفر ظریف به لبنان چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله، از دولت لبنان خواست به‌منظور «مقابله با اسرائیل» دریافت «سامانه پدافند هوایی» از ایران را بپذیرد. او در این باره گفت: «ایران همچنین آماده است به لبنان برق و دارو بدهد».

از سوی دیگر ایالات متحده که حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده، از ارتش لبنان در چارچوب برنامه‌یی پشتیبانی می‌کند که هدف از آن، تقویت ارتش و تبدیلش به تنها نیروی مسلحی است که از کشور دفاع می‌کند.

دولت لبنان هفته گذشته پس از خلایی ۹ماهه، سرانجام به ریاست سعد حریری تشکیل شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8239a88-7e48-4f48-8b09-c896415aef5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات