728 x 90

مرگ بر خامنه‌ای: در ایران اعتراضات جدید به‌دلیل کشتار شهروندان غیرنظامی آغاز شد

سرکوب در ایران
سرکوب در ایران

ایندیپندنت روز شنبه ۱۰دی در گزارشی از وضعیت اعتراضات در ایران نوشت: مرگ بر خامنه‌ای: در ایران اعتراضات جدید به‌دلیل کشتار شهروندان غیرنظامی آغاز شد.

ایندیپندنت افزود: در حالی که اغلب مردم ایران برای شهروندان غیرنظامی کشته شده عزادار هستند، معترضان در مناطق جنوب شرقی کشور شعارهایی در محکومیت علی خامنه‌ای سر دادند...

در همین حال، یک گروه حقوق‌بشر اعلام کرد که دست کم ۱۰۰ معترض بازداشت شده هم‌چنان با احکام اعدام احتمالی روبه‌رو هستند...

ایندیپندنت اضافه کرد: از زمان آغاز اعتراضات بیش از سه ماه پیش، پول ایران یک چهارم ارزش خود را از دست داده و در بازار غیررسمی شناور آزاد به پایین‌ترین سطح خودش رسیده است، زیرا ایرانیان مستاصل در تلاش برای محافظت از پس‌انداز خودشان در برابر تورمی که به ۵۰٪. می‌رسد، دلار و طلا خریداری می‌کنند.

انبوهی از تظاهر کنندگان ایرانی بر سر مزار معترضانی که به وسیله نیروهای امنیتی ایران در جریان تظاهرات ضددولتی به قتل رسیدند به‌مناسبت برگزاری مراسم چهلم آنها، تجمع کردند.

جمعیت زیادی از معترضان به‌مناسبت برگزاری مراسم چهلم حمیدرضا روحی در گورستان بهشت زهرا تهران تجمع کردند. معترضان شعار مرگ بر سپاه، مرگ بر کل نظام سر دادند.

روحی در جریان اعتراضات ضددولتی در ماه نوامبر به وسیله نیروهای امنیتی ایران به ضرب گلوله کشته شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6c8154b-102e-45eb-82a9-006cdc577810"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات