728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی - دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۹

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

سایهٔ سرنگونی بر هر دو باند حاکم

جدی‌ترین حرف مشترک روزنامه‌های حکومتی وحشت از سرنگونی و قیام است. هر باند به بیانی آنرا به زبان آورده. مستقل به‌نقل از شعله‌سعدی عضو پیشین مجلس ارتجاع نوشته است (در قضیه کرونا) «گویا نقل شده که دو سه میلیون کشته می‌شوند، در عوض سی میلیون به خیابان نمی‌آیند. ترس من این است که آن دو سه میلیون کشته شوند و آن سی میلیون هم به خیابان بیایند. خلاصه وضع بسیار بد است».

رسالت هم به‌نقل از آخوند تقوی سرکرده پیشین شورای سیاست‌گذاری نمایشهای جمعه با اشاره به سگ دعواهای باندهای حاکم در مجلس آخوندی نوشته است: «جامعه کنونی دیگر کشش برخی حرکات را ندارد و این کنش‌ها تنها مردم را ناراحت‌تر از گذشته می‌کند. تفرقه آتشی است که اگر به جان جامعه بیفتد به‌طور حتم ریشه‌های آن را نابود خواهد کرد».

شکافها و بحرانها در حاکمیت آخوندی همیشه بوده و هست. بر چه مبنایی روزنامه‌های حکومتی به بیانهای مختلف اینها را به سرنگونی و تهدید نظام وصل می‌کنند؟

نیروی سرنگون کننده سمت دهندهٔ بحرانها

با ورق زدن روزنامه‌های باند خامنه‌ای خیلی سریع به پاسخ این سؤال می‌رسیم. ابراز وحشت از نیروی سرنگون کننده‌یی که از قضا یک سر بحرانهای داخلی و خارجی نظام به او بر می‌گردد.

روزنامه حکومتی سیاست روز با اشاره به تحولات اخیر عراق که علیه منافع نظام و مزدورانش است نوشته «سخنگوی (سازمان مجاهدین) در فراخوانی از مردم و جوانان عراق خواسته بود تا نیروهای مقاومت و مسئولان این گروهها را ترور کنند. حتی سخنگوی این سازمان از جوانان عراقی خواسته تا مقامات ایرانی را نیز ترور کنند. نیروهای (مجاهدین) هم‌اکنون نیز در عراق حضور دارند».

روزنامه حکومتی وطن امروز هم با اشاره به بستن دفاتر مزدوران لبنانی رژیم در آلمان بعد از سوز و گدازهای مفصل نوشته است: «اقدام دولت آلمان در قرار دادن حزب‌الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی و برخورد با مراکز و نیروهای فعال در آن را می‌توان تعمیق ائتلاف میان دولتهای اروپایی برای در تنگنا قرار دادن گروه‌های فعال مقاومت (بخوانید نیروهای نیابتی رژیم) از جمله حزب‌الله لبنان باشد». این روزنامه حکومتی در ادامه نوشته است: «اقداماتی که با شمایل برون‌مرزی و هدف قرار دادن گروه‌های نیابتی در چارچوب یک نقشه راه برای ضربه زدن به ایران به‌عنوان هدف نهایی پیگیری می‌شود». و در ادامه بالاخره به درد اصلی رژیم یعنی مجاهدین اشاره کرده و افزوده است «دولت آلمان در سال‌های اخیر با انجام اقداماتی نظیر دستگیری دیپلمات ایرانی، اسدالله اسدی به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در همایش (مجاهدین) در فرانسه، نشان داده است ابایی از پیگیری چنین رفتارهایی در قبال ایرانیان ساکن در اروپا ندارد».

این فقط دو نمونه از چندین نمونه در روزنامه‌های امروز است که وقتی با بحرانهای اجتماعی و اقتصادی پیوند می‌خورد علت وحشت نظام بیشتر روشن می‌شود.

شکست استرتژیک نظام در خارج و داخل

بحرانهای انزوای جهانی و تنگ‌تر شدن حلقهٔ محاصره از یک‌سو و بحران مهم روز رژیم در مورد دروغ‌درمانیهای نظام در مورد کرونا است. کیهان خامنه‌ای انزوای جهانی نظام را در یک جمله بیان کرده و نوشته است«اقدام ناگهانی و بی‌مقدمه آلمان در معرفی حزب‌الله لبنان به‌عنوان یک گروه تروریستی، حمله سنگین جمعه شب داعش به نیروهای حشدالشعبی و ارتش عراق در صلاح‌الدین، شروع آشوب‌های لبنان و فشارهای آمریکا به فرانسه برای معرفی حزب‌الله لبنان به‌عنوان گروه تروریستی، از جمله تحولات روزهای گذشته در منطقه بوده‌اند که، هم با یکدیگر ارتباط دارند هم با (نظام) ما ایران!» روزنامه حکومتی وطن امروز هم به‌نقل از محبوب فر از کارگزارن نظام در وزارت بهداشت نوشته است: «روحانی درباره رنگ‌بندی شهرها و مناطق کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا گویا دچار خوش‌خیالی کاذب شده است، چرا که هیچ نقطه‌ای از کشور به‌عنوان منطقه سفید عاری از ویروس کرونا وجود ندارد، سیاست دولت در قبال کاهش محدودیت‌ها، اولویت‌بخشی دغدغه تأمین نان بر حفظ سلامت مردم بود. حال در شرایطی که کرونا هم‌چنان در سراسر ایران جولان می‌دهد، گویا می‌خواهند مشاغل پرخطر را نیز بازگشایی کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3df73c0-efcb-4fed-894f-cc1a8dd068d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات