728 x 90

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، شرط شکست کرونا را دسترسی همگانی به واکسن دانست

تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت
تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، روز جمعه ۲۶اردیبهشت گفت که دانشمندان در تلاشند هر چه سریع‌تر درمان لازم برای ویروس کرونا را کشف کنند، ولی تنها در صورت دسترسی عادلانه همگان به دارو و واکسن می‌توان این بیماری را شکست داد.

دکتر تدروس آدانوم گبریسوس در یک کنفرانس ویدئویی گفت: محققان و دانشمندان با سرعت بسیار بالایی در تلاشند تا اطلاعات خود را درباره ویروس کرونا افزایش دهند و هم‌چنین واکسن، دارو و دیگر تکنولوژی‌های لازم برای مقابله با آن را پیدا کنند.

وی در ادامه تنها شرط غلبه بر کرونا را دسترسی همگانی به واکسن دانست و افزود که واکسن، دارو و دیگر تجهیزات این امیدواری را ایجاد کرده‌اند که می‌توان بر این ویروس کرونا غلبه کرد، اما اگر به آنها دسترسی عادلانه نداشته باشیم نمی‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که این بیماری همه‌گیر پایان خواهد یافت.

دکتر تدروس اضافه کرد: در این وضعیت فوق‌العاده، ما باید به‌طور کامل از دانش و علم استفاده کنیم، ابداعات و نوآوریها در این زمینه باید برای همه در هر زمان و هر مکانی قابل دسترسی و استفاده باشد.

وی سازوکارهای موجود در بازارهای سنتی را قادر به از بین بردن ویروس کرونا ندانست و گفت نیازهای مبرم به واکسن را برآورده نمی‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b7a6c00-60b8-4070-bef3-a2ecd01f8f0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات