728 x 90

محدودیت‌های زن‌ستیزانه در دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه امیرکبیر
دانشگاه امیرکبیر

کارگزاران آخوندها در دانشگاه امیرکبیر در ریل جدید بازگشایی، بعد از مدت زیادی تعطیلی به‌دلیل کرونا اقدام به سختگیریهای غیرانسانی و زن‌ستیزانه در مورد پوشش و حجاب دانشجویان در نظر گرفته است که پیش از این سابقه نداشته است.

روزنامه‌های روز جمعه دوم اردیبهشت ماه رژیم به انعکاس این اقدامات سرکوبگرانه رژیم پرداخته‌اند.

محدودیتهای در نظر گرفته شده فقط محدود به تذکر به لباس و پوشش دانشجویان نمی‌شود و مأموران سرکوبگر حراست و انتظامات دانشگاه با راه‌انداختن گشت ارشاد موتوری در صحن دانشگاه فشار بر دانشجویان را تشدید کرده‌اند.

یکی از دانشجویان گفت: اعمال این سخت‌گیریها گویا سیاست مسئولان جدید دانشگاه است که پس از روی کار آمدن دولت کنونی، بر مسند مدیریت دانشگاه تکیه زده‌اند.

رئیس اداره انتظامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقصیر را به گردن بالاتر از خود انداخت و گفت، انتظامات تنها مجری سیاست‌هایی است که از مجموعه مدیریت دانشگاه به آنها ابلاغ می‌شود و نقش تصمیم‌گیر در این مسأله ندارند.

به نمونه‌هایی از فشارهایی که در دولت آخوند ابراهیم رئیسی بر دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در نظر گرفته شده و دانشجویان گزارش کرده‌اند اشاره می‌شود:

«حراست درب ورودی دانشگاه من را نگه داشت و گفت زیپ پالتو را باز کنم تا لباسی که زیر پالتو پوشیده‌ام را ببیند به این بهانه که در دانشگاه پالتو را درمیارم و آیا لباس زیر پالتو مناسب است یا خیر! از نظر حراست مانتویی که در زیر پالتو داشتم، کوتاه بود و به بهانه پوشش نامناسب، ابتدا از ورود من به دانشگاه ممانعت شد و مسئولان حراست بعد از جر و بحث بسیار با من، به‌دلیل هراس از اعتراض سایر دانشجویان، با ژست دلسوزانه از ممانعت خود دست کشیدند اما تأکید کردند که به هیچ‌وجه توی دانشگاه پالتوی خود را در نیارم».

 

«به‌علت کوتاهی موهای جلوی سرم، نمی‌توانستم موهایم را زیر مقنعه نگه دارم و موهای جلوی سرم بیرون بود. حراست من را نگه داشت و از ورودم ممانعت کرد. بهانه‌اش موی سر بود که مناسب دانشگاه نیست و باید پوشیده شود. بعد از این‌که صحبت کردم و گفتم که مدل موهای من داخل مقنعه قرار نمی‌گیره، گفت پس بذار من کمکت کنم و یکدفعه‌ای دستش رو داخل موهای من کرد و خودش موهای من رو داخل مقنعه کرد. این کار ناگهانی حراست به من شوک شدیدی وارد کرد و باعث شد چند دقیقه اصلاً متوجه اطرافم نباشم».

«برای ورود به دانشگاه معمولاً کارت دانشجویی ما را نگاه می‌کنند. ایندفعه خانمی که در اتاق انتظامات نشسته بود گفت خانم‌ها بیان کارت دانشجویی‌شان را اینجا نشان بدهند. از من پرسید که جوراب پوشیدی؟ و من گفتم بله جوراب دارم. گفت جورابت کوتاه است. در صورتی که اگر کسی دقت می‌کرد نمی‌توانست ساق پای من را ببیند. بعد از آن به آستین من گیر داد که چرا کوتاه است! بعد از کلی حرف که پوشش شما اصلاً مناسب دانشگاه نیست و کارت دانشجویی من را گرفت و شماره دانشجویی من را یادداشت کرد و تذکر داد دوباره با این طرز پوشش وارد دانشگاه نشوم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a3d808f-6f0d-4ecb-8a59-6dd7b81b6e85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات