728 x 90

متیو آفورد: انگلستان باید سپاه پاسداران را نامگذاری تروریستی کند

دکتر متیو آفورد نماینده ارشد پارلمان انگلستان
دکتر متیو آفورد نماینده ارشد پارلمان انگلستان

تایمز سریال لندن که در چندین منطقه انگلستان منتشر می‌شود نوشت: نمایندگان پارلمان انگلستان در یک راهپیمایی و تجمع برای آزادی ایران شرکت کرده و حمایت خود را ابراز داشتند

به‌نوشته این منبع ایرانیان شنبه گذشته در مرکز لندن تظاهرات کردند

این حرکت اعتراضی در حمایت از مردم در داخل ایران و علیه نقض حقوق‌بشر، دار زدن در ملاءعام، تجاوزگریها، دزدی دریایی، گروگانگیری و ترور رژیم ایران برگزار گردید.

دکتر متیو آفورد نماینده ارشد پارلمان انگلستان که حوزه انتخاباتی او بیشترین جمعیت ایرانی مقیم انگلستان را دارا می‌باشد در این تجمع سخنرانی و از شورای ملی مقاومت ایران حمایت کرد.

وی گفت امروز پاسخ ما باید قاطع باشد و بر این مبنا باید استوار باشد که سپاه پاسداران و رژیم ایران بایستی به‌خاطر جنایاتشان مورد حسابرسی قرار بگیرند. این نهادها می‌بایست مطابق قانون تروریسم، نامگذاری شوند.

این اولین بار نیست که دکتر آفورد از دخالت انگلستان در موارد نقض حقوق‌بشر در ایران حمایت کرده است. در ۲۰۱۶ او یکی از ۲۰۰نماینده پارلمان انگلستان بود که در این پارلمان ابراز نگرانی کردند و  خواستار مداخله دولت در موضوع قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ۱۹۸۸ شدند، اعدامهایی که مسببان آن در حال حاضر در این رژیم در سر کار می‌باشند.

مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت برای حامیان به‌صورت پخش ویدئویی سخنرانی کرد.

خانم رجوی گفت تظاهرات شما در لندن نتیجه یک سلسله از گردهماییهای ایران آزاد است که از بروکسل تا واشنگتن و برلین تا استکهلم در ظرف یک ماه و نیم برگزار شده است.

خانم رجوی افزود این رژیم زبانی جز زبان قدرت و قاطعیت نمی‌فهمد و مصرانه از انگلستان و اروپا خواست تا به ملاها باج ندهند و مشخصاً از دولت جدید در انگلستان خواست تا از حقوق‌بشر در ایران حمایت کند.

طی این راهپیمایی در لندن، نامه‌یی هم خطاب به بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا توسط یک نماینده از طرف جامعه جوانان ایرانی مقیم انگلستان در بارنت ارائه شد و از وی خواستار عمل شد.

این راهپیمایی تا وایتهال و میدان پارلمان در لندن ادامه یافت و مرجان خواننده معروف ایرانی همراه با سایر هنرمندان در این مراسم هنرنمایی کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/400fa971-86bf-47ac-8642-a91c0eb96e5b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات