728 x 90

واشنگتن اگزمینر: تظاهرات ایرانیان در واشنگتن برای تغییر رژیم ایران

تظاهرات بزرگ ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸
تظاهرات بزرگ ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

واشنگتن اگزمینر در گزارشی از تظاهرات واشنگتن نوشت:‌ هزاران تن از ایرانیان مقیم آمریکا در تظاهراتی در واشنگتن شرکت کردند. یکی از درخواستهای آنها دوشنبه پاسخ داده شد. دونالد ترامپ خامنه‌ای را تحریم کرد.

واشنگتن اگزمینر افزود: انجام اولویت اول تظاهر کنندگان در گردهمایی ایرانیان که تغییر رژیم ایراان است، خیلی طول می‌کشد ولی آنها اصرار دارند که نمی‌خواهند آمریکا این کار را برای آنها انجام دهد. تظاهر کنندگان شعار می‌دادند: ”تغییر، تغییر، تغییر، تغییر رژیم در ایران.”...

 

تظاهـرات و راهپیمایی در واشنگتـن روز ۳۱خرداد۹۸ در همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران، پشتیبانی از جایگزین دموکراتیک- شورای ملی مقاومت ایران و حمایت از برنامه خانم مریم رجوی برگزار شد.

در تظاهرات واشنگتن شرکت‌کنندگان و سخنرانان، سرکوب و پایمال کردن حق حاکمیت مردم ایران توسط ولایت فقیه، نقض حقوق‌بشر، ماجراجوییهای تروریستی، جنگ‌افروزی در منطقه، برنامه‌های اتمی و موشکی این رژیم قرون‌وسطایی را محکوم و حمایت خود را از جانشین دموکراتیک رژیم آخوندی، شورای ملی مقاومت ایران ابراز کردند.

شماری از شخصیتهای برجسته آمریکایی از جمله سناتور توریسلی، بیل ریچاردسون، ژنرال جک کین، برد شرمن، تام مک‌کلینتاک در تظاهرات واشنگتن شرکت داشتند.

 

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ۳تیر۹۸در گفتگویی با تلویزیون سی.بی.اس در رابطه با رژیم ایران گفت: آنها برای ۴۰سال ترور را اشاعه داده‌اند. آنها حکومت جلودار و بانی تروریسم در جهان هستند. این روزها دیگر باید به پایان خود برسد، و آمریکا مصمم است که در کنار مردم ایران برای آینده‌ای بهتر بایستد.

آنچه که ما می‌خواهیم بکنیم این است که در کنار مردم ایران بایستیم. هزاران تن از آنها روز جمعه در مقابل کاخ سفید جمع شدند و دهها هزار تن از آنها سال گذشته به خیابان‌ها در شهرهای سراسر ایران ریختند. ما می‌خواهیم در کنار آنها قرار بگیریم تا شاهد پیشرفت ایران و گام گذاشتن به آینده و نیل به آزادی باشیم.

 

 

تظاهرات بزرگ ایرانیان در آمریکا در بیش از ۱۶۰۰رسانه و سایتهای خبری در آمریکا و اروپا و کشورهای عربی منعکس شده است.

تلویزیونهای آسوشیتدپرس، رویترز و خبرگزاری فرانسه در این شمار هستند.

تلویزیون سی.بی.اس نیوز گزارشی از این تظاهرات را در ۱۰۵کانال در شهرها و ایالتهای مختلف آمریکا پخش کرد.

همچنین تلویزیونهای محلی و منطقه‌یی ای.بی.سی و ان.بی.سی در بخشهای مختلف خبری خود به تظاهرات ایرانیان پرداختند و گزارشهای متعدد در این باره پخش کردند.

سایت فاکس‌ نیوز به مدت نیم ساعت تظاهرات را به‌صورت زنده پخش کرد.

تلویزیون راپلی متعلق به روسیه فیلم تظاهرات به مدت ۲ساعت و ۱۵دقیقه را بر روی سایت خود گذاشت.

در تظاهرات هموطنانمان ۴۷رسانه بین‌المللی شامل ۲۳تلویزیون و ۱۱سرویس عکس حضور داشتند.

مقاله برایت بارت از آلاباما در مورد تظاهرات تا روز ۲۴ژوئن توسط ۲۰۰هزار نفر خوانده شده بود.

سرویسهای عکس رسانه‌های مختلف از جمله آسوشیتدپرس، رویترز، خبرگزاری فرانسه، یونایتدپرس و آژانس عکس اروپا، ۱۱۰عکس از این تظاهرات را مخابره کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9906bb95-c7ff-4e8f-8096-e123924dce69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات