728 x 90

مایک پمپئو: تهدید تروریسم و بنیادگرایی به هیچ‌وجه محدود به افغانستان نیست، منشاء در ایران دارد

مایک پمپئو
مایک پمپئو

مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه هفته‌نامه سوئیسی دی ولت، درباره بحران افغانستان و تهدید بنیادگرایی اسلامی گفت: اما اشتباه نکنید، تهدید القاعده، تهدید تروریسم رادیکال اسلامی به هیچ‌وجه محدود به افغانستان نیست. وسیع‌تر از آن است، بزرگتر از آن است، پیچیده‌تر از آن است و منشاء در ایران دارد.

پمپئو در مصاحبه‌اش که در مجله اسپکتیتور، به تاریخ پنجشنبه ۴شهریور منتشر شده می‌گوید:

وقتی می‌شنوم که دوستان اروپایی‌ام می‌گویند: "ما باید به این توافق برجام با ایرانیها برگردیم."
اگر می‌خواهید بدانید که واقعاً چه کسانی با القاعده مذاکره می‌کنند، یا افرادی که از رهبری ارشد القاعده حمایت می‌کنند، در واقع کسانی هستند که آنطرف میز نشسته‌اند، افرادی که برای ابراهیم رئیسی کار می‌کنند.
این در روایات و برداشتهای روز گم می‌شود. سی.ان.ان در این مورد صحبت نمی‌کند. CNN نمی‌خواهد در مورد این واقعیت صحبت کند که رهبری ارشد القاعده امروز در افغانستان نیست، در تهران است. این واقعیتی بسیار گویا و مهم است.

وزیر خارجه سابق آمریکا در باره بحران افغانستان گفت: ما نباید این مکان را ترک کنیم تا زمانی که هر غربی از دیدگاه ما، هر آمریکایی به خانه‌اش بازگردد. باید اطمینان حاصل کنیم که تا اتمام آن کار می‌مانیم... ما ائتلاف عظیمی داشتیم که با ما کار می‌کرد.ما رژیم ایران را به گونه‌ای منزوی کرده بودیم که هرگز این‌قدر منزوی نبود.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15e62d3f-b606-4457-a983-39f521c33ed4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات