728 x 90

قطار قیام

در حالی که از بالا تا پایین نظام در وحشت از حرکت محتوم ارتش گرسنگان به‌خود می‌پیچند، باندهای قدرت، و غارتگران حاکم تلاش می‌کنند با ژست همدردی و تکرار صدای مردم، کمی اوضاع را آرام کنند.

افکت آخوند موحدی کرمانی در نمایش جمعه ۱۴تیر:«کارد به استخوان مردم رسیده، جانشان به لب رسیده«

اینها که کارد را به مغز و استخوان مردم رسانده‌اند، با انتقاد ظاهری از خود و نظام، تلاش می‌کنند ضمن طرح مشکلات گرانی، بیکاری و مسکن و اجاره نشینی، باند مقابل را مقصر جلوه دهند و خود را در ببرند در حالی‌که سروته یک کرباسند

کیهان خامنه‌ای۱۹تیر نوشت: «صف گوشت، وضعیت بیکاری، اوضاع مسکن و مستاجران، وضعیت فروش نفت و حتی وضعی که امروز «برجام» دچار آن شده همه و همه «بازخورد» راه و روشی هستند که رفته‌ایم».

در این میان یک کارشناس حکومتی در یک معادله ساده، ضمن بررسی روند منفی رشد اقتصادی در سالهای گذشته، ترس اصلی نظام و نگرانی از قیام را برملا کرد:

زیرنویس: سایت حکومتی آرمان ـ ۱۳تیر۹۸: «انتظار می‌رود که توزیع درآمد نابرابرتر شود. این یعنی، حرکت جامعه به سمت پولاریزه و دوقطبی شدن و در نتیجه احتمال تکرار وقایعی چون دیماه ۱۳۹۶».

وی در ادامه با طرح این سؤال که «در این موقعیت آیا می‌توان کار خاصی انجام داد؟» آب پاکی را روی دست نظام ریخته و مأیوسانه می‌گوید« پاسخ، در نگاهی واقع‌بینانه منفی است».

بله در نگاهی واقع‌بینانه، کار از کار گذشته زیرا قطار قیام وارد ریل جدیدی شده و هر مانعی را کنار خواهد زد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c71de52-7471-4c22-80fe-8d85f7e5b1a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات